Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Produktet er 22 av 20 i samletesten Finn elbilen som passer deg

Ford Focus Electric (2013)

Ford Focus Electric (2013) er en komfortabel bil med fine kjøreegenskaper, men trekkes mye for prisen og liten plass i det upraktiske bagasjerommet. Den har også høyt forbruk og kan ikke hurtiglades. Den oppgraderte 2017-modellen kan derimot hurtiglades.

Motoreffekt: 107 kW/142 hk (145 hk på 2017-modellen)
Dreiemoment: 250 Nm
Batterikapasitet (brutto): 23 kWh (33,5 kWh på 2017-modellen)
Batterikapasitet (netto): Ikke oppgitt (29,5 kWh på 2017-modellen)
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 162 / 122 km (225 / 185 km på 2017-modellen)
Hurtiglading (DC): Ikke mulig (Combo, 50 kW på 2017-modellen, tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % om sommeren)
Normallading (AC): 6,6 kW (tar ca. 5 timer med 32A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 237 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,54 kWh/mil
Topphastighet: 135 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 11,3 sek
Annet: Blokkeringsfrie bremser, antiskrens, nedbremsefunksjon, nødhjelpassistanse, Sony navigasjon, ryggekamera, parkeringssensorer bak

Under kan du lese mer om hvordan Ford Focus Electric (2013) er blitt tatt imot av testkildene.

46/100

Testresultat

Ford Focus Electric (2013)

Resultatet er basert på 4 tester

Dagens Næringsliv (2013)

Kjører veldig bra og ser bra ut, men har ellers lite nytt å bidra med. Les saken

58
Allt Om Bilar (2014)

Elbilen på tok för dyr. Les saken

45
Klikk.no (2013)

Dessverre virker det som Ford har tatt noen snarveier underveis. Les saken

40
VG (2013)

Halvhjertet. Les saken

40
#elbil #bil #ford

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester