Sus av gårde med en elsparkesykkel
Finn ut hvilken modell som er best i vår store test av elektriske sparkesykler.
Populære emneknagger:
#nettbrett
#sony
#xperia
#hybrid
#pc
#microsoft
#surface
#surface-pro
#samsung
#galaxy
6 treff
Finn ut hvilken modell som er best i vår store test av elektriske sparkesykler.
Obs! Merk at Techgearlab har testet KickScooter Max uten hastighetsbegrensning.
Amerikanske Techgearlab synes Ninebot Max er en skikkelig god elsparkesykkel og beskriver den som «one heck of a machine». Den er rask, smidig og har lang rekkevidde. I tillegg har den bra display og gode dekk, som gir en behagelig kjøretur.
Bremsene er også lette å bruke, slik at det er enkelt å gjøre en unnamanøver dersom det trengs.
Den er ikke blant de rimeligste elsparkesyklene på markedet, men gir deg mer enn nok tilbake for pengene.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Nominell motor / Batteri: 350 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 65 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 10 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 19,5 kg / 100 kg
Bremser: Trommelbrems foran og elektronisk brems bak
Lengde: 116 cm
Obs! Ikke lovlig i Norge!
Ninebot by Segway ES4 er etterfølgeren til de andre ES-modellene fra samme merke. Heller ikke denne gang er testerne fornøyde. Elsparkesykkelen fungerer greit, men har fortsatt mange småfeil som trekker ned totalinntrykket.
Blant annet er britiske ExpertReviews ikke fornøyd med hvordan man klapper den sammen. Dessuten er den tung og gir lite demping. De konkluderer med at det finnes langt bedre modeller på markedet, som i tillegg også er rimeligere.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Nominell motor / Batteri: 300 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 45 km / 30 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer foran, 7,5 bak
Demping:
Vekt / Maks belastning: 14 kg / Ikke oppgitt
Bremser: Elektrisk bremse foran og mekanisk brems bak
Lengde: 113 cm
Tek beskriver Ninebot by Segway's ES2L som «en KickScooter ES2» med ES1-motor. Det har dog skjedd noe med motor eller fastvare, ettersom man får bedre rekkevidde med ES2L kontra ES1.
Svenske M3 mener modellen ikke gir den mest behagelige kjøreopplevelsen på dårlige veier, og at den er litt for lite kraftig i oppoverbakke.
Ellers kommer den med en app som blant annet tillater deg å forandre på lysene og skru av og på cruisekontrollen. Videre regenererer elsparkesykkelen strøm i nedoverbakker ved å bremse litt når du slipper gasspaken.
Tek synes det er en god sykkel, og liker det at man kan kjøpe et ekstra batteri. Da blir sykkelen riktignok dyrere og tyngre. M3 synes sykkelen er jevnt over bra, men de savner det lille ekstra når det gjelder kjøreegenskapene.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Nominell motor / Batteri: 250 W / 5,2 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: Forhjul og bakhjul
Vekt / Maks belastning: 12,5 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, tråbrems bak
Lengde: 112 cm
Amerikanske Techgearlab mener ES2 er rask, har bra design og kule funksjoner, men synes den ikke gjør det bra nok når det kommer til størrelse og vekt, samt rekkevidde og egenskaper i oppoverbakke. Dermed blir ikke denne modellen fra Ninebot by Segway verdt prisen. Franske 01net er skuffet over modellen, og synes særlig at bremsene ikke er gode nok.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Nominell motor / Batteri: 300 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer foran, 7,5 tommer bak
Demping: Ingen
Vekt / Maks belastning: 12,5 kg / 100 kg
Bremser: Elektriske + mekaniske bremser
Lengde: 113 cm
Ninebot by Segway ES1 har ikke den sprekeste motoren i oppoverbakker, men den fungerer ellers bra. Den kan også slås sammen, men er fortsatt ganske lang, og kan være noe kronglete på kollektivtransport.
Man kan kjøpe ekstrabatteri til denne modellen.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Nominell motor / Batteri: 250 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: På forhulet
Vekt / Maks belastning: 11 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, tråbrems bak
Lengde: 112 cm
Annet:Bare lykter foran