Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Sus av gårde med en elsparkesykkel

Finn ut hvilken modell som er best i vår store test av elektriske sparkesykler.

Annonse

Testvinneren

Slik fungerer Test.no

Vi oppsummerer alle tester innen et tema og regner ut en samlescore mellom 0 og 100 for hvert produkt. Les mer

Dynamisk resultatliste

Vi oppdaterer listen etter hvert som det kommer nye tester og produkter i kategorien.

Tips oss gjerne om du kjenner til tester som ikke er tatt med.

På toppen i årets test av elsparkesykler finner vi Xiaomi Mijia M365 Pro. Modellen er en forbedring av den populære forgjengeren Xiaomi Mijia M365.

Den elektriske sparkesykkelen har god akselerasjon og rekkevidde, og kommer med et nytt fargedisplay. Testkildene mener det er vel verdt prisen å gå for denne fremfor originalen.

I en tidligere versjon av denne samletesten gikk E-Twow Booster V av med seieren, fordi Xiaomi Mijia M365 Pro ikke fantes i en lovlig utgave i Norge. Nå er imidlertid Xiaomi Mijia M365 Pro tilgjengelig med fartssperre på 20 km/t, og dermed kan modellen ta seieren som beste elsparkesykkel.

Se hele resultatlista her.

Hvilke regler gjelder for elsparkesykler?

Ifølge Vegvesenet regnes elektriske sparkesykler som små elektriske kjøretøy, noe som betyr at de følger reglene for en vanlig tråsykkel.

Dette innebærer at det ikke er aldersgrense for bruk, og du kan kjøre hvor som helst. Vær imidlertid obs på at du har særskilt ansvar for aktsomhet i møte med gående og andre trafikanter på fortau eller gangvei.

I tillegg er det påbudt med

  • rød refleks bak på sykkelen
  • front- og baklys ved dårlig sikt
  • ringeklokke

Er det ikke mulig å plassere reflekser, baklys og ringeklokke på kjøretøyet, unntas du fra påbudet. Merk at det kan være mulig å sette disse på deg, i stedet for på kjøretøyet.

Hva med hjelm og hastighet?

Som med en alminnelig sykkel er det ikke påbudt med hjelm, selv om Vegvesenet oppfordrer alle syklister til å bruke hjelm. Dessuten finnes det en del regler for selve kjøretøyet.

Den viktigste handler om fart – elsparkesykkelen kan ikke oppnå høyere hastighet enn 20 km/t med motorkraft. Produsenten skal sette en fartssperre, og det skal ikke være mulig for brukeren å endre hastigheten til å være over 20 km/t.

I tillegg må kjøretøyet være

  • uten sete
  • under 70 kg inkl. batteri
  • mindre enn 85 cm bredt og 120 cm lang
  • synlig merket med produsentenes navn, typebetegnelse og fabrikasjonsnummer

Ønsker du en elsparkesykkel som går raskere enn 20 km/t, eller bryter en av de andre reglene, må du i stedet registere den som moped og følge reglene for mopeder.

Les alle detaljer hos Vegvesenet.

Sjekk kvalitet

Det kan også være lurt å ha i bakhodet at elsparkesykler har fått kritikk for å være mindre miljøvennlige, og ha kortere levetid, enn man først skulle tro. Dette har vært mye snakket om i forbindelse med utleiesykler, men noen av modellene i denne testen har også fått lignende kommentarer.

Blant annet har Xiaomi fått kritikk for at dekkene lett punkterer, mens noen modeller rett og slett blir ødelagt i løpet av testperioden.

Vil du gjøre en langsiktig investering i en solid elsparkesykkel kan det dermed lønne seg å legge merke til hva andre sier om leverandørens kundeservice, sjekke mulighetene for kjøp av reservedeler og den slags. Ikke minst kan det være smart å sjekke om det finnes verksteder i nærheten av deg som tar imot elsparkesykkelen din dersom den trenger reparasjon.

Husk forsikring

Før du begir deg ut i trafikken med en elsparkesykkel kan det være en god idé å ta en titt på innboforsikringen din. Inkluderer den ikke ansvarsdekning står du selv ansvarlig for eventuelle personskader dersom du krasjer med noen andre. Det kan i verste fall bety erstatningssummer med mange nuller.

Hva skal den brukes til?

Til slutt bør du tenke gjennom hvor du skal kjøre elsparkesykkelen og hvilke egenskaper du ønsker at den skal ha. Skal du kjøre på ulendt terreng og i mange bakker bør du finne en stabil og kraftig modell. Tenker du å ta den med deg på kollektivtransport bør du passe på at den ikke er for tung eller kronglete å bære med seg.

I produktomtalene under finner du informasjon om hvilke aktiviteter de ulike elektriske sparkesyklene passer til.

Om testkildene og produktene

I denne samletesten har vi inkludert norske kilder, som f.eks. Tek.no og Dinside, samt utenlandske kilder som svenske M3 og britiske Techadvisor.

Selv om de utenlandske kildene tester elsparkesykler som ikke har en fartssperre på 20 km/t – f.eks. har EU satt denne til 25 km/t – vurderer vi disse som relevante testkilder også for norske elsparkesyklister, ettersom det kun er farten som sperres på de ulike modellene.

I tillegg har vi inkludert en del modeller som ikke er lovlige å kjøre som elsparkesykler i Norge, ettersom de går i over 20 km/t. Likevel har vi tatt de med i testen, siden de er populære på markedet. Disse har vi tydelig markert som ulovlige i produktbeskrivelsene, og de vil ikke kåres som testvinner hos oss. Vær imidlertid obs på at modellene kan være lovlige på vegen dersom du registrerer dem som moped og følger regler for mopeder.

Ninebot by Segway Kickscooter Max

100/100

Obs! Merk at Techgearlab har testet KickScooter Max uten hastighetsbegrensning.

Amerikanske Techgearlab synes Ninebot Max er en skikkelig god elsparkesykkel og beskriver den som «one heck of a machine». Den er rask, smidig og har lang rekkevidde. I tillegg har den bra display og gode dekk, som gir en behagelig kjøretur.

Bremsene er også lette å bruke, slik at det er enkelt å gjøre en unnamanøver dersom det trengs.

Den er ikke blant de rimeligste elsparkesyklene på markedet, men gir deg mer enn nok tilbake for pengene.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 350 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 65 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 10 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 19,5 kg / 100 kg
Bremser: Trommelbrems foran og elektronisk brems bak
Lengde: 116 cm

Totalscore: 100/100

Basert på 1 test. Pris fra 11 499,-

Pris fra 11 499,-

TechGearLab (2020)

This powerful scooter is easy to operate and has a long battery life but it’s not the easiest to carry. Les saken

100

Best i test

2020

Xiaomi Mijia M365 Pro

Xiaomi Mijia M365 Pro

84/100

Alle testerne synes at Xiaomi Mijia M365 Pro er et steg opp fra forgjengeren. Elsparkesykkelen har god akselerasjon og et nytt pent fargedisplay som viser batteritid, hastighet og modus.

Videre er modellen enkel å legge sammen, men den kan være tung å bære rundt på. Testerne er fornøyde med appen, selv om franske 01net mener den fortsatt har rom for forbedring. Svenske M3 skulle ønske at hele sparkesykkelen var lettere og smidigere, da den oppleves noe tung.

Britiske ExpertReview synes det er vel verdt prisen å punge ut for denne fremfor originalen.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 600 W / 12,8 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 45 km / 25 km/t
Hjulstørrelse: 8,5 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 14,2 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, skivebrems bak
Lengde: 113 cm

Totalscore: 84/100

Basert på 5 tester.

Expert Reviews (2020)

Easy to ride, packed with features and well made. Les saken

100
01net (2019)

Le Mi Electric Scooter Pro est toujours un peu raide sur route et encombrant lorsqu’il est porté. Les saken

88
M3 (2019)

Hade den bara varit lite lättare och smidigare hade det varit en fullträff. Les saken

78
Tek.no (2020)

En kjent og stødig sparkesykkel med god rekkevidde. Les saken

78
Les Numériques (2020)

Une chose est sûre, la Mi Electric Scooter Pro conserve le bon rapport qualité/prix de son aînée. Les saken

75
E-Twow Booster V

81/100

E-twow Booster V er en svært god elsparkesykkel, med bra akselerasjon og kraft i motoren. Demping foran og bak gir også en behagelig kjørefølelse. Dinside er ikke glad i forbremsen til Booster V, men mener det holder med bakbremsen siden den til gjengjeld gir bra respons.

I tillegg kommer modellen med et praktisk bærehåndtak slik at det er enkelt å frakte elsparkesykkelen når man ikke står på den. Med prisen får man ekstra funksjoner – slik som et styringspanel med oversikt over batteri, hastighet, distanse og temperatur. Dette mangler ofte på de rimeligere variantene.

Dinside konkluderer med at E-twow Booster V er en god elsparkesykkel, hvis man ikke avskrekkes av prisen. Tek er enig, blant annet fordi «man tross alt får anstendige modeller til en tredjedel av prisen». Franske Les Numeriques synes denne modellen hadde blitt den aller beste på markedet dersom bremsene var hakket smidigere, og klager på sin side ikke på prisen.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 500 W / 10,5 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 40 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: Forhjul og bakhjul
Vekt / Maks belastning: 10,8 kg / 120 kg
Bremser: Forbrems med hånd / Bakbrems med fot
Lengde: 97 cm

Totalscore: 81/100

Basert på 3 tester.

Les Numériques (2018)

(Obs! Test av maks 35 km/t) L'E-Twow Booster V n'est pas encore la trottinette parfaite, mais elle est l'une des plus abouties du marché. Les saken

100
Tek.no (2019)

E-twow Booster V er en solid og spesielt allsidig elektrisk sparkesykkel som havner øverst på vår liste. Les saken

83
DinSide (2019)

Hvis pris ikke er et spørsmål for deg, bør du velge Booster V. Les saken

60
E-Wheels E2S

80/100

E-Wheels E2S gir deg mye sparkesykkel for pengene. Den har god rekkevidde, men mangler demping, noe som gjør at man tydelig merker ujevnt underlag. Motoren er heller ikke den kraftigste. Du må trå til selv i oppoverbakker, men fyker av gårde på flate strekninger.

Ellers har den en del løsninger som gjør den rimeligere enn toppmodellene: Du bærer sykkelen direkte i stolpen, og den har kun en enkel skjerm som viser hastighet og en knapp for å slå av og på strøm og lys.

Uheldigvis har den noe etterslep på bremsene, som betyr at dekkene ikke slipper i samme øyeblikk du slipper opp bremsen. Dette krever noe tilvenning.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 350 W / 7,2 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8,5 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 12 kg / 125 kg
Bremser: For- og bakbrems med hånd / Bakbrems med fot
Lengde: Ikke oppgitt

Totalscore: 80/100

Basert på 1 test. Pris fra 5 990,-

Pris fra 5 990,-

DinSide (2019)

[...] veldig mye sparkesykkel for pengene. Les saken

80
Bydue 2.0

78/100

En sterk elsparkesykkel som Tek beskriver som en «slags SUV-modell» sammenlignet med andre sykler de har testet. Det medfører blant annet at den er relativt tung, selv om det likevel er mulig å pakke den sammen så den blir mindre.

Ellers oppleves den som kraftfull og rask. Et hardt bakhjul gir ikke masse feste, så Tek råder deg til å være forsiktig med denne sykkelen i regnvær. Rekkevidden målte de på hele 48 kilometer i en test som inkluderte flere bakker og høydemeter.

Alt i alt er dette en elsparkesykkel som gir deg mye for pengene, selv om den ikke oppleves like leken, lett og portabel som andre modeller.

Merk at Bydue kommer i tre ulike utgaver, og at denne modellen har blitt forbedret siden testen ble gjennomført.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 500 W / 21 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 45 km / 22 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: Foran og bak
Vekt / Maks belastning: 18 kg / Ikke oppgitt
Bremser: Foran
Lengde: 118 cm

Totalscore: 78/100

Basert på 1 test.

Tek.no (2018)

En tung og kraftig elsparkesykkel med temperament, muskler og lang rekkevidde. Les saken

78
E-Wheels E2S2V

76/100

Tek beskriver E2S V2 som en «klar forbedring» fra forgjengeren E2S.

Sparkesykkelen ser lik ut, men motoren er sterkere, og klarer oppoverbakker mye bedre enn før. I tillegg er bremsene blitt mye jevnere, selv om de fortsatt krever noe tilvenning. Videre kommer modellen med en app, som blant annet tillater at du kan låse sykkelen og skru av eller på cruisekontroll.

Merk at denne modellen har erstattet E2S.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 700 W / 7,8 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 22 km/t
Hjulstørrelse: 8,5 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 12 kg / 125 kg
Bremser: For- og bakbrems med hånd / Bakbrems med fot
Lengde: 108 cm

Totalscore: 76/100

Basert på 2 tester. Pris fra 5 990,-

Pris fra 5 990,-

DinSide (2019)

Du skal lete lenge før du finner en like kraftig og solid elsparkesykkel til [...] prisen. Les saken

80
Tek.no (2019)

En fin oppgradering fra den første versjonen. Les saken

72
Ninebot by Segway ES4

75/100

Obs! Ikke lovlig i Norge!

Ninebot by Segway ES4 er etterfølgeren til de andre ES-modellene fra samme merke. Heller ikke denne gang er testerne fornøyde. Elsparkesykkelen fungerer greit, men har fortsatt mange småfeil som trekker ned totalinntrykket.

Blant annet er britiske ExpertReviews ikke fornøyd med hvordan man klapper den sammen. Dessuten er den tung og gir lite demping. De konkluderer med at det finnes langt bedre modeller på markedet, som i tillegg også er rimeligere.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 300 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 45 km / 30 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer foran, 7,5 bak
Demping:
Vekt / Maks belastning: 14 kg / Ikke oppgitt
Bremser: Elektrisk bremse foran og mekanisk brems bak
Lengde: 113 cm

Totalscore: 75/100

Basert på 1 test.

Expert Reviews (2020)

The fact that you can’t carry it easily because of the battery pack on the stem is a problem. Les saken

75
InMotion L8

71/100

Inmotion L8F er en grei sparkesykkel som er jevn og fin å kjøre. Bremsene oppleves imidlertid som noe aggressive og ujevne. Blant annet slår motorbremsen inn i nedoverbakker, noe som gjør at du aldri kommer over 22 km/t, selv når du triller nedover. Britiske Techadvisor trekker ikke sparkesykkelen like mye for bremsene, kanskje fordi de testet en versjon uten sperre på 20 km/t.

I tillegg kommer elsparkesykkelen uten knapper. I stedet har den kun en spak for gass og brems. Tek synes dette er en bra løsning.

Videre har den morsom belysning i håndtakene som kan styres fra en app, og slås av for dem som ønsker det. Tek trekker den for at ladekontakten er ubeleilig plassert. Ellers kan den pakkes sammen til en kompakt gjenstand som enkelt får plass på buss eller tog. Techadvisor mener du får mye sparkesykkel for pengene med Inmotion L8F, selv om det finnes billigere modeller på markedet.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 250 W / 8,7 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 20 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: Fjæring foran, luftfylt dekk bak
Vekt / Maks belastning: 13 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, trommelbrems bak
Lengde: 109 cm

Totalscore: 71/100

Basert på 2 tester.

Tech Advisor (2019)

You can spend less than this on an electric scooter but you won’t get one as fully featured as the InMotion L8F. Les saken

75
Tek.no (2019)

InMotion L8 er en god sparkesykkel, men den har altså forbedringspotensial på visse punkter. Les saken

67
E-Wheels E1

67/100

E-Wheels E1 er en av de rimeligere elsparkesyklene på markedet. Den er generelt lett og har en enkel mekanisme for å klappes sammen og slås opp. Dessverre roterer stammen når den er lagt ned, noe som gjør at den likevel er vanskelig å bære rundt på.

Videre har den grei rekkevidde, selv om den både knirker og skrangler i bruk. Toppfarten reduserer også etter fire-fem kilometer.

Ellers kommer den med en app som lar deg styre kjørelys, låse sykkelen osv. Modellen kommer også med en cruisekontroll som ikke kan deaktiveres.

Alt i alt er E-Wheels E1 en flott miks av ytelse, størrelse og pris.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 600 W / 5,5 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 20 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 6 tommer
Demping: Bakhjul
Vekt / Maks belastning: 10 kg / 125 kg
Bremser: Håndbrems og skivebrems
Lengde: 107 cm

Totalscore: 67/100

Basert på 1 test.

Tek.no (2018)

En god miks av ytelse, størrelse og pris. Les saken

67
Ninebot by Segway ES2L

64/100

Tek beskriver Ninebot by Segway's ES2L som «en KickScooter ES2» med ES1-motor. Det har dog skjedd noe med motor eller fastvare, ettersom man får bedre rekkevidde med ES2L kontra ES1.

Svenske M3 mener modellen ikke gir den mest behagelige kjøreopplevelsen på dårlige veier, og at den er litt for lite kraftig i oppoverbakke.

Ellers kommer den med en app som blant annet tillater deg å forandre på lysene og skru av og på cruisekontrollen. Videre regenererer elsparkesykkelen strøm i nedoverbakker ved å bremse litt når du slipper gasspaken.

Tek synes det er en god sykkel, og liker det at man kan kjøpe et ekstra batteri. Da blir sykkelen riktignok dyrere og tyngre. M3 synes sykkelen er jevnt over bra, men de savner det lille ekstra når det gjelder kjøreegenskapene.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 250 W / 5,2 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: Forhjul og bakhjul
Vekt / Maks belastning: 12,5 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, tråbrems bak
Lengde: 112 cm

Totalscore: 64/100

Basert på 2 tester.

Tek.no (2019)

Totalt sett mener vi at ES2L er en god elsparkesykkel. Les saken

72
M3 (2019)

Ninebot gör inte bort sig på någon punkt, men saknar samtidigt de där inspirerande köregenskaperna Les saken

56
Ninebot by Segway ES2

63/100

Amerikanske Techgearlab mener ES2 er rask, har bra design og kule funksjoner, men synes den ikke gjør det bra nok når det kommer til størrelse og vekt, samt rekkevidde og egenskaper i oppoverbakke. Dermed blir ikke denne modellen fra Ninebot by Segway verdt prisen. Franske 01net er skuffet over modellen, og synes særlig at bremsene ikke er gode nok.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 300 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer foran, 7,5 tommer bak
Demping: Ingen
Vekt / Maks belastning: 12,5 kg / 100 kg
Bremser: Elektriske + mekaniske bremser
Lengde: 113 cm

Totalscore: 63/100

Basert på 2 tester. Pris fra 5 799,-

Pris fra 5 799,-

TechGearLab (2019)

There are other products more worthy of your attention. Les saken

75
01net (2019)

Des atouts qui ne suffisent pas à la poser comme une véritable rivale de l'excellente Xiaomi M365 ! Les saken

50
Xiaomi Mijia M365

62/100

Obs! Ikke lovlig i Norge!

Xiaomi er selskapet som kjøpte opp Segway, og som produserer Ninebot-elsparkesyklene. Teknologien for både styring og motor er lik sistnevntes. Utover det har Mijia M365 ikke speedometer, men mer behagelig brems og mykere hjul. Akselerasjon og rekkevidde er også bra. Alle testerne mener denne modellen gir veldig mye for pengene.

Den eneste ulempen er at denne sykkelen går i 25 km/t, noe som betyr at den ikke er lovlig å kjøre i Norge.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 250 W / 18,6 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 30 km / 25 km/t
Hjulstørrelse: 8,5 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 12,5 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, skivebrems bak
Lengde: 108 cm

Totalscore: 62/100

Basert på 6 tester. Pris fra 429,-

Pris fra 429,-

Expert Reviews (2020)

The M365 is the best value e-scooter you can buy. Les saken

100
TechRadar (2019)

Perfect for travelling on the road – if the relatively limited battery life doesn't get in the way. Les saken

75
01net (2017)

Cette Mi Electric Scooter est un coup de coeur. Les saken

75
Tech Advisor (2019)

This toy is an awful lot of fun. Les saken

70
Les Numériques (2017)

Elle est idéale pour quelqu'un qui souhaite remplacer un trajet de transports en commun sans se ruiner. Les saken

50

Vis alle tester (+1)

Tek.no (2018)

Vi har målt topphastigheten på flatmark til 26 km/t, ergo går det litt fortere enn det som er lov i henhold til det norske regelverket. Les saken

0
Ninebot by Segway ES1

61/100

Ninebot by Segway ES1 har ikke den sprekeste motoren i oppoverbakker, men den fungerer ellers bra. Den kan også slås sammen, men er fortsatt ganske lang, og kan være noe kronglete på kollektivtransport.

Man kan kjøpe ekstrabatteri til denne modellen.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 250 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8 tommer
Demping: På forhulet
Vekt / Maks belastning: 11 kg / 100 kg
Bremser: Motorbrems foran, tråbrems bak
Lengde: 112 cm
Annet:Bare lykter foran

Totalscore: 61/100

Basert på 1 test.

Tek.no (2018)

Rekkevidden er ikke blant de aller beste, men her finnes det muligheter. Les saken

61
HX X7

60/100

HX X7 er en god elsparkesykkel som dessverre har for kort rekkevidde. Batteriet befinner seg i stammen, noe som gjør at man enkelt kan bytte det ut mens man er på tur. Ulempen er at man da må gå til innkjøp av et ekstra batteri, og drasse det med seg på tur. Det kan bli både dyrt og tungt for mange.

Når man kjører oppleves sparkesykkelen litt stiv, da den ikke kommer med noe demping. Ellers er den grei å kjøre, selv om den ikke har masse trykk i oppoverbakker. Nedover triller den greit, og bremsene er behagelige. Skal du verken kjøre langt eller i oppoverbakker, kan denne modellen være et rimelig alternativ for reisen din.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 350 W / 5,5 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 15 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8,5 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 12,5 kg / 120 kg
Bremser: Håndbrems og skivebrems
Lengde: 109 cm

Totalscore: 60/100

Basert på 1 test. Pris fra 105,-

Pris fra 105,-

Tek.no (2019)

Rekkevidden er ikke all verden Les saken

60
ClassyWalk S200

56/100

ClassyWalk S200 er en Xiaomi-klone uten den samme teknologien. Byggekvaliteten og bremsene er heller ikke like gode som hos originalen. Siden den ikke har demping er ikke denne modellen et godt alternativ for dem som skal kjøre mye på ujevn bakke. Ellers er den en helt ok elsparkesykkel til en grei pris.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 700 W / 7,8 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 20 km/t
Hjulstørrelse: 8,5 tommer
Demping: Ingen
Vekt / Maks belastning: 13,5 kg / 120 kg
Bremser: Motorbrems foran, skivebrems bak
Lengde: 108 cm

Totalscore: 56/100

Basert på 1 test.

Tek.no (2019)

Ikke noe klart førstevalg for den som bor på steder med ekstra ujevnt underlag eller mange bakker. Les saken

56
Unagi Model One

50/100

Obs! Ikke lovlig i Norge!

Er du glad i design kan det hende du har snust på elsparkesykkelen Unagi Model One. Den er kjent for å være pen og lett, i tillegg til at den er bygget i samme materiale som SpaceX-raketter og romfartøy. Den får skryt for et fint og nyttig display som viser hastighet, avstand kjørt, batteristatus, lys og modus.

Utover det er den helt ok. ExpertReviews mener at den kjøres greit på flatt terreng, og gir den skryt for å være lett og smidig. Den trekkes dog for å være ubehagelig på ujevnt terreng, og for at de elektriske bremsene krever øvelse før det blir trygt å kjøre i høye hastigheter. Testerne savner også mulighet for cruisekontroll og en tilhørende app. Det er usikkert om sykkelen er verdt prisen.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 2 x 250 W / 9 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 25 km / 25 km/t
Hjulstørrelse: 7,5 tommer
Demping: Gummidekk med luftputer
Vekt / Maks belastning: 12 kg / 120 kg
Bremser: Elektroniske bremser
Lengde: 96 cm

Totalscore: 50/100

Basert på 1 test.

Expert Reviews (2020)

Unagi isn’t quite the all-round high-tech scooter its design might lead you to believe. Les saken

50
Mercane WideWheel

39/100

Obs! Ikke lovlig i Norge!

WideWhel fra Mercane er en av de dyrere modellene på elsparkesykkelmarkedet. Den er større, sterkere og kraftigere enn andre modeller, og Tek mener man kan se på den som en «elektrisk moped uten sete.» M3 kaller den «Elscootrarnas Harley Davidson».

Den har bra akselerasjon, fart og rekkevidde. Modellen trekkes noe for at den kommer uten noe annet enn et enkelt display som viser lysende prikker og batteriets spenning i realtid. I tillegg er den selvfølgelig lite portabel med sin vekt på hele 20 kg (!).

Med sine tykke dekk kjennes den mer stabil enn andre elsparkesykler, men dekkene gjør også at det blir mer krevende å svinge. Den gjør det heller ikke betydelig bedre på dårlig underlag.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 2 x 500 W / 13,2 Ah
Rekkevidde / Toppfart: 40 km / 25 km/t
Hjulstørrelse: 8 x 4 tommer
Demping: Foran og bak
Vekt / Maks belastning: 22 kg / 100 kg
Bremser: Håndbrems foran, skivebrems bak
Lengde: 110 cm

Totalscore: 39/100

Basert på 2 tester. Pris fra 14 990,-

Pris fra 14 990,-

M3 (2019)

Överlag får du här en hel del körglädje för pengarna. Les saken

78
0
Razor E300

0/100

Obs! Ikke lovlig i Norge!

Razor E300 er ifølge Techgearlab en fryktelig dårlig elsparkesykkel. Den har ekstremt kort rekkevidde, høy ladetid, lav hastighet og kan ikke klappes sammen. Deres testeksemplar ble ødelagt etter et par dagers bruk. Unngå denne elsparkesykkelen.

PRODUKTSPESIFIKASJONER

Nominell motor / Batteri: 250 W / Ikke oppgitt
Rekkevidde / Toppfart: 16 km / 24 km/t
Hjulstørrelse: 9 tommer
Demping: Luftfylte dekk
Vekt / Maks belastning: 21 kg / 100 kg
Bremser: Skivebrems bak
Lengde: Kan ikke slås sammen
Annet:Har ingen lykter

Totalscore: 0/100

Basert på 1 test. Pris fra 3 596,-

Pris fra 3 596,-

TechGearLab (2019)

Its performance - or lack thereof - in our testing regiment left reviewers with little positive to relay Les saken

0
#elsparkesykkel #elektrisk-sparkesykkel #sparkesykkel #elektrisk-scooter #elektrisk-kickscooter #e-twow-booster #e-wheels-e1 #e-wheels #bydue #hx #inmotion #ninebot #segway #classywalk #xiaomi #mercane #widewheel #unagi #razor

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester

Alle kategorier
Teknologi
Hus og Hage
Motor
Sport og Fritid
Mat og Drikke
Barn