Denne elsykkelen finnes i damemodell som kalles E-green P2 Hybrid Lady-D og i en herremodell som kalles E-green P2 Hybrid Gent-D. Spesifikasjonene på de to er like. P2 Hybrid er solid bygget, har god sittestilling og gode bremser. Prisen er grei nok, men elsykkelen får trekk for å være baktung og ha dårlig girskifter. Motoren ville ikke starte etter vanntesten til NAF før den hadde tørket igjen. De målte rekkevidden til 37 km og ladetid til 4 t og 36 min. LED-display viser batterinivå og motoreffekt. Finnes i 2017-modell med nye gir og høyere batterikapasitet på de to minste batterivalgmulighetene.
Spesifikasjoner
Motor: Promovec 250 W navmotor på bakhjulet med rotasjonssensor.
Batteri: Promovec 238 Wh (36 V/6,6 Ah) eller 317 Wh (36 V/8,8 Ah) eller 490 Wh (36 V/13,6 Ah). Montert under bagasjebrett.
Ladetid: 3-6 t.
Rekkevidde: Opptil 70–90-130 km (henholdsvis 6,6 Ah-8,8 Ah-13,6 Ah-batteri).
Assistansenivåer: 5 + Walk-Assist.
Gir: Shimano Alivio 8 kjedegir.
Bremser: Tektro Dorado hydrauliske skivebremser.
Ramme og hjul: Aluminium. Gent-D: 51-53,5-58 cm. Lady-D: 47 (16")-52 cm (20").
Vekt: 22 kg.
Funksjoner/utstyr: LED-display, skjermer, støtte og bagasjebrett.
Les saken