Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #elsykkel

Populære emneknagger: #ipad #air #apple #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface

23 treff

Denne elsykkelen er best i test

Elsykkel har blitt et populært fremkomstmiddel og treningsverktøy, men det er stor spredning i både pris og kvalitet blant syklene på det norske markedet. I denne samletesten har vi hentet inn troverdige forbrukertester fra europeiske kilder, slik at du slipper å gjøre et bomkjøp. Les saken

#elsykkel #riese-muller #easy-motion #haibike #wisper #karbon-kinetics #kreidler #smartmotion #e-green #clas-ohlson #ecoride #kalkhoff-raleigh #biltema #white-bikes #trek #scott

Hvilken elsykkel er best?

Det er store forskjeller mellom elsyklene på markedet, og høy pris er ikke nødvendigvis ensbetydende med best kvalitet. Her ser du hvilke du bør investere i og hvilke du bør unngå. Les saken

#elsykkel #riese-muller #easy-motion #haibike #merida #wisper #karbon-kinetics #kreidler #smartmotion #e-green #clas-ohlson #ecoride #kalkhoff-raleigh #biltema #white-bikes #trek #scott

Wisper 905 Torque/705 Torque

<p>Wisper Torque er en elsykkel med mye kraft som fungerer godt på flatmark, men blir baktung og treg i oppoverbakker. Trekkes for lav kvalitet på LCD-displayet og at batteriindikatoren ikke er til å stole på. Batteriet kan lades mens det står i sykkelen. Osloby opplevde også at kjedet hoppet av. Det forventes høyere kvalitet til denne prisen. 705 Torque er damemodell og 905 Torque er herremodellen.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Atman børsteløs navmotor på bakhjulet, med hybridsensor (moment- og rotasjonssensor).</br><br><strong>Batteri: </strong>Samsung celler 576 Wh (36 V/16 Ah).</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 140 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>4 + Off og Walk-Assist. Gasshåndtak gir trinnløs justering.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Alivio 8 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Hydro formed 6061 Aluminium 46,5 cm (26").</br><br><strong>Vekt: </strong>25 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, lys, flaskeholder, ringeklokke, skjermer, støtte, bagasjebrett, batterilås.</br></p> Les saken

#elsykkel #wisper

White SC-E Comp

<p>White SC-E Comp er beregnet på tursyklister og pendlere. Den ble klar vinner i NAF-testen, da den bl.a. greide seg aller best av alle elsyklene i vanntetthetstesten. Den får også skryt for veldig gode bremser og batteri, og NAF målte rekkevidde til 71 km og ladetid på 3 t 48 min. Damemodellen heter White SC-E Comp Ane.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Shimano Mid Ship 250 W krankmotor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Shimano Steps 418 Wh (36 V/11,6 Ah) rammemontert motor.</br><br><strong>Ladetid: </strong>4 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Ca 80 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Gir: </strong>8-girs Shimano SL-M310 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Shimano BR-M365 hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>White Alloy Aluminium Herre: M (48 cm)-L (53 cm)-XL (58 cm). Dame: S (43 cm)-M (48 cm). 28" hjul.</br><br><strong>Vekt: </strong>19 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Ikke oppgitt.</br></p> Les saken

#elsykkel #white-bikes

Trek Powerfly+ FS 7

<p>Trek Powerfly+ FS 7 er en fulldempet terrengsykkel av høy kvalitet. Man kan stille inn dempingen på sykkelen, og fjæringsystemet er aktivt, noe som hindrer hakking og skrensing når du bremser. Den er komfortabel, lett å manøvrere og har gode bremser, men ruller ikke godt på asfalt. Den får skryt for sterk motor og brukervennlighet. Display viser hastighet (gjennomsnitlig, max og sanntid), rekkevidde og klokke. Innstillinger kan gjøres på display eller kontrollenhet. Trekkes noe for prisen, og Klikk fikk rekkevidde på bare 32 km på Turbo-nivå i 2015. 2016-modellen har større batterikapasitet og andre gir enn den som ble testet i 2015.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Bosch Performance Line 250W krankmotor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Rammemontert Bosch PowerPack 400 Wh (36 V/11 Ah) (eller 500 Wh (36 V/13,4) på 2016-modell).</br><br><strong>Ladetid: </strong>4 - 8 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 80 km (blandet) eller 160 km (Eco).</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Turbo-Sport-Tour-Eco-Off + Walk-Assist.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano SLX 10 speed kjedegir (eller Shimano Deore XT 11 speed på 2016-modell).</br><br><strong>Bremser: </strong>Shimano M615 hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Alpha Platinum Aluminium 39-44-46-50-53 cm (29").</br><br><strong>Vekt: </strong>20,9 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Intuvia Performance styrekonsoll, AXA-batterilås. Klargjort for integrerte front- og baklykter.</br></p> Les saken

#elsykkel #trek

SmartMotion e-Urban/e-City

<p>Elykkelen fra SmartMotion er enkel i bruk, føles lett, fungerer godt i oppoverbakker og har god pris. Den får trekk for bakbremsene, sittestillingen og balansen. Batteriet kan lades mens det står fast i sykkelen. Displayet har kun batteriindikator og tripteller. SmartMotion eCity er damemodell og SmartMotion eUrban er herremodell.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Børsteløs 350 W (nominelt begrenset til 250 W) High Torque Dapu navmotor i bakhjul med rotasjonssensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>562 W Samsung celler (36 V/15,6 Ah) montert under bagasjebrett.</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Inntil 100km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>5 + Walk-Assist. Gasshåndtak for trinnløs styring.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano 8 speed kassett 11-34 tenner, med Shimano Altus kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>6061 aluminium T4 og T6 temperaturbehandlet. eUrban: 42,7 cm (26"). eCity: 40 cm (26»).</br><br><strong>Vekt: </strong>27,5 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, skjermer, støtte, bagasjebrett, LED-lys foran og bak, ringeklokke, flaskeholder, batterilås, C-lås til bakhjul, USB-ladeinngang.</br></p> Les saken

#elsykkel #smartmotion

SCOTT E-SUB TOUR

<p>SCOTT E-SUB TOUR er en bra hybridsykkel med gode bremser og sterk motor, men den mangler likevel litt på skyvet. Den takler ikke å starte på høye gir. Den er ganske robust, men skjermer og bagasjebrett er ikke av beste kvalitet. Den er litt for dyr sett i forhold til hva du får. Displayet viser batterinivå, hastighet, km-teller og rekkevidde, og sykkellysene kan styres på displayet. Dempegaffelen kan låses. Kildene testet herremodellen, men den finnes også i en dame-/unisex-variant. </p><p><br><strong>Motor: </strong>Bosch 250 W Active System krankmotor med momentsensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Rammemontert Bosch 400 Wh (36 V/11 Ah).</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ca. 3,5 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Inntil 140 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Turbo-Sport-Tour-Eco-Off.</br><br><strong>Gir: </strong>10-girs Shimano Deore SL-T610 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Shimano BR-M315 Disc hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>E-SUB 6061 Alloy 28". S-M-L-XL (Unisex-modellen er ikke tilgjengelig i XL).</br><br><strong>Vekt: </strong>Ca. 24,3 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Intuvia-display, skjermer, kjedekasse, lys, batterilås, Abus Pro rammelås, støtte, bagasjebrett.</br></p> Les saken

#elsykkel #scott

Riese & Müller blueLABEL SWING City

<p>Riese & Müller blueLABEL SWING City er en bysykkel med pedalbrems, godt girsystem og høy komfort. Den får pluss for design og pris, men trekkes litt for egenskapene i motbakkene. Standard Intuvia-display viser deg hvor mange km du har syklet, hastighet, batterinivå og rekkevidde. Batteriet kan også lades mens det er montert på sykkelen.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Bosch Drive Unit Active Cruise 250 W krankmotor med momentsensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>400 Wh Bosch PowerPack 400 Active (36 V, 11 Ah) montert under bagasjebrettet.</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>50-80 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Eco, Tour, Sport, Turbo, Off + Walk-Assist.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Nexus 8-speed navgir. Finnes også med trinnløst NuVinci-gir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Magura HS22 hydrauliske felgbremser, pedalbrems.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminum 6061 T6. 43 (26")-46 (28")-54 cm (28").</br><br><strong>Vekt: </strong>Ca. 26 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Intuvia LCD-display (standard) eller NYON-display (tilvalg), ABUS Shield rammelås, batterilås, skjermer, støtte, bagasjebrett, ringeklokke og lys.</br></p> Les saken

#elsykkel #riese-muller

Riese & Müller blueLABEL Charger Touring

<p>Riese & Müller blueLABEL Charger Touring er en fin hybridsykkel til både asfalt og grus, med god ytelse og hjelp i tøffe bakker. Den er komfortabel og enkel i bruk, men noen er ikke fornøyd med sittestillingen. Trekkes litt for høy pris. Displayet viser deg hvor mange km du har syklet, hastighet, batterinivå og rekkevidde.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Bosch Performance CX 250 W krankmotor med momentsensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Rammemontert Bosch PowerPack Performance 500 Wh (36 V/13,4 Ah).</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>60-90 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Eco, Tour, Sport, Turbo, Off.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Deore XT 10 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Shimano Deore hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminum 6061 T6 28", 46-49-53 cm.</br><br><strong>Vekt: </strong>23 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Intuvia LCD-display (standard) eller NYON-display (tilvalg), ramme- og batterilås, skjermer, støtte, bagasjebrett, ringeklokke og lys.</br></p> Les saken

#elsykkel #riese-muller

Merida E-Spresso Tour 409

<p>Merida E-Spresso Tour 409 får skryt for motor, bremser, brukervennlighet og komfort. Elsykkelen trekker godt i oppoverbakker, er stillegående og har godt design. Den får kun minus for høy pris.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Bosch midtmontert E-250W Performance Line-krankmotor.</br><br><strong>Batteri: </strong>400 Wh Bosch Powerpack (36V/11 Ah).</br><br><strong>Ladetid: </strong>3-5 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>35-100 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Turbo, Sport, Tour, Eco og Off + Walk Assist.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Deore-9 (SGS) navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro hydrauliske skivebremser (Tektro HD-T290 160).</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Merida aluminium ramme, str. 46-50-54cm (E-Bos-10-man-ECO-TIG).</br><br><strong>Vekt: </strong>24 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Intuvia-display, Abus Amparo rammelås, skjermer, støtte, bagasjebrett, Trelock-lys og ringeklokke.</br></p> Les saken

#elsykkel #merida

Kreidler Vitality Eco 8

<p>Kreidler Vitality Eco 8 ligger i den høyere prisklassen, men til gjengjeld får du høy kvalitet. Elsykkelen har gode bremser, bra girsystem og er enkel å forstå. Den er tung, men likevel lett å styre. Får poengtrekk for prisen og at målingen av rekkevidden ikke er til å stole på. Display viser deg hvor mange km du har syklet, hastighet, batterinivå og rekkevidde. Finnes i herre- og damemodell. Vitality Eco 8 finnes også i NYON-edition med mer avansert display som også har GPS, Bluetooth og USB.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Bosch Performance 250 W krankmotor med moment-, hastighets- og rotasjonssensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Rammemontert Bosch Performance Powerpack 400 Wh (36 V/11.6 Ah).</br><br><strong>Ladetid: </strong>3 - 5 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 130 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>5.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano XT 10 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Magura hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 6061. Herre: 50-55-60 cm (28"), Dame: 45-50-55 cm (28"). Største rammestørrelse kun tilgjengelig for NYON-edition.</br><br><strong>Vekt: </strong>23,2 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Intuvia LCD-display (standard) eller NYON 4,3" fargedisplay (tilvalg), støtte, skjermer, Trelock front- og baklys, bagasjebrett.</br></p> Les saken

#elsykkel #kreidler

Gocycle G2

<p>Gocycle G2 er en av de mer ungdommelige elsyklene med tøft design. Den har mange smarte løsninger, blant annet kan den legges sammen. Den fungerer aller best til bykjøring. Får noe trekk for vekten med tanke på at det skal være en enkel sykkel å frakte og bære med seg. Display viser girvalg, fart og batterinivå. Har også en gratis Gocycle App hvor du kan tilpasse de ulike assistansenivåene. Har Cleandrive system som automtisk justerer motorassistanse ut fra sykkelhistorien til brukeren.</p><p><br><strong>Motor: </strong>500 W navmotor i fronthjulet med momentsensor og boost-knapp.</br><br><strong>Batteri: </strong>220 Wh GoCycle (22 V/10 Ah) .</br><br><strong>Ladetid: </strong>2-3 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>30-65 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>City, Eco, On Demand, Eco+, Off.</br><br><strong>Gir: </strong>Elektronisk girskift med tre trinn.</br><br><strong>Bremser: </strong>GoCycle hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Magnesium. 20".</br><br><strong>Vekt: </strong>16.1 kg .</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, lås, støtte, Gocycle App, Cleandrive system.</br></p> Les saken

#elsykkel #karbon-kinetics

Kalkhoff Agattu Impulse 7R HS / Raleigh Dover Impulse 7R HS

<p>Kalkhoff Agattu Impulse 7R HS er samme elsykkel som Raleigh Dover Impulse 7R HS. Det er en byelsykkel med pedalbrems som er sterk opp bakkene, brukervennlig, solid og gir kvalitetsfølelse. Den er testvinner i TV2-testen og får prisen "Beste bysykkel" i det tyske magasinet ElektroRad. Display viser batterinivå, assistansenivå, fart og km-teller. Har girsensor som stopper motoren hver gang du girer for å unngå "hakking".</p><p><br><strong>Motor: </strong>250 W Impulse 2.0 krankmotor med girsensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Impulse 396 Wh (36 V/11 Ah) eller 522 Wh (36 V/14,5 Ah). Sentrert batteri.</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 180 km (med største batteri).</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Walk-Assist.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Nexus 7 navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Magura HS11 hydrauliske felgbremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Impulse V2 Aluminium. 46 cm (26" eller 28")-50 cm (28")-55 cm (28").</br><br><strong>Vekt: </strong>.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Impulse Compact LCD-display, baklys og LED-frontlys, kurv.</br></p> Les saken

#elsykkel #kalkhoff-raleigh

Haibike Sduro Trekking RC

<p>Haibike Sduro Trekking RC er en terrengsykkel med kvalitetsfølelse og en motor som yter godt, men den er ikke blant de mest stillegående. Den er enkel og brukervennlig, men trekkes for høy pris. Batteriet kan lades mens det er montert på sykkelen. Med en enhet på styret kontrollerer du motor og front- og baklykt, og displayet viser deg temperatur, fart, rekkevidde og tråkkefrekvens. Finnes i dame- og herremodell. Den nyeste modellen Haibike Sduro Trekking RC 2016 har en noe lengre oppgitt rekkevidde enn 2015-modellen på grunn av et ekstra assistansenivå som kalles ECO+. Den har også ny Suntour NCX-EB dempegaffel som kan låses. Ellers er de to modellene like.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Yamaha 250 W krankmotor med moment-, hastighets- og rotasjonssensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Rammemontert 400 Wh Yamaha (36 V/11 Ah).</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>65-145 km (65-130 km på 2015-modellen).</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Eco+, Eco, Standard, High, Off + Walk-Assist. (Eco+ er ikke tilgjengelig på 2015-modellen)</br><br><strong>Gir: </strong>20-girs Shimano Deore XT kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Shimano XT 160 hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 6061 Hydroformed Yamaha 28’’. Herre: 48-52-56-60 cm. Dame: 44-48-52 cm.</br><br><strong>Vekt: </strong>22,7 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, LED-lys foran og bak, skjermer, bagasjebrett, ringeklokke og støtte.</br></p> Les saken

#elsykkel #haibike

E-Green P2 Hybrid

<p>Denne elsykkelen finnes i damemodell som kalles E-green P2 Hybrid Lady-D og i en herremodell som kalles E-green P2 Hybrid Gent-D. Spesifikasjonene på de to er like. P2 Hybrid er solid bygget, har god sittestilling og gode bremser. Prisen er grei nok, men elsykkelen får trekk for å være baktung og ha dårlig girskifter. Motoren ville ikke starte etter vanntesten til NAF før den hadde tørket igjen. De målte rekkevidden til 37 km og ladetid til 4 t og 36 min. LED-display viser batterinivå og motoreffekt. Finnes i 2017-modell med nye gir og høyere batterikapasitet på de to minste batterivalgmulighetene.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Promovec 250 W navmotor på bakhjulet med rotasjonssensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>Promovec 238 Wh (36 V/6,6 Ah) eller 317 Wh (36 V/8,8 Ah) eller 490 Wh (36 V/13,6 Ah). Montert under bagasjebrett.</br><br><strong>Ladetid: </strong>3-6 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 70–90-130 km (henholdsvis 6,6 Ah-8,8 Ah-13,6 Ah-batteri).</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>5 + Walk-Assist.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Alivio 8 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro Dorado hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium. Gent-D: 51-53,5-58 cm. Lady-D: 47 (16")-52 cm (20").</br><br><strong>Vekt: </strong>22 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LED-display, skjermer, støtte og bagasjebrett.</br></p> Les saken

#elsykkel #e-green

EcoRide Urban8

<p>EcoRide Urban8 er herremodellen av <a href="/beste-elsykkel#ecoride-ambassador">EcoRide Ambassador</a>. Urban8 er brukervennlig, robust og god å kjøre. Den burde gitt mer hjelp ved bakkestart. Batteriladeren slås av/på automatisk, og batteriet kan lades mens det står i sykkelen. Nyeste modell har større batterikapasitet enn den som ble testet i 2015.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Børsteløs 250 W navmotor på forhjul med ActiveDrive.</br><br><strong>Batteri: </strong>Sentrert Panasonic celler (36 V/13,5 Ah) (eller 522 Wh (36 V/14,5 Ah) på nyeste modell).</br><br><strong>Ladetid: </strong>5-7 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 70 km (opptil 75 km på nyeste modell).</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong> Trinnløst gasshåndtak for assistansejustering, i tillegg til High-Medium-Low (motoren stopper ved hhv. 25 km/t-20 km/t-15 km/t).</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Nexus 8 navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Fot- og håndbremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 28".</br><br><strong>Vekt: </strong>22 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, Abus rammelås, batterilås, LED-lys, kurv, støtte, skjermer.</br></p> Les saken

#elsykkel #ecoride

EcoRide Ambassador

<p>EcoRide Ambassador er dameversjonen av <a href="/beste-elsykkel#ecoride-urban8">EcoRide Urban8</a>. Ambassador er behagelig og stødig, men rekkevidden burde vært bedre. Den har grei kraft, men er tung, og går tregt i oppoverbakkene. Elsykkelen har fot- og håndbremser; Vi Menn savnet skive- eller felgbrems i 2013, mens NAF synes bremsene er gode i 2016. Elsykkelen mangler dempegaffel. Ladetiden ble målt til 7 t og rekkevidden til 36 km av NAF, og motoren og displayet tålte ikke vanntesten til NAF. Batteriladeren slås av/på automatisk, og batteriet kan lades mens det står i sykkelen. 2016-modellen har større batterikapasitet enn de foregående modellene. Finnes også i 2017-versjon med enda større batterikapasitet og lengre rekkevidde. Ellers er de ulike årsmodellene like.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Børsteløs 250 W navmotor på forhjul med ActiveDrive. </br><br><strong>Batteri: </strong>Sentrert Panasonic celler. 360 Wh (36 V/10 Ah) på 2015-modell; 396 Wh (36 V/11 Ah) på 2016-modell; 522 Wh (36 V/14,5 Ah) på 2017-modell.</br><br><strong>Ladetid: </strong>5-7 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Opptil 50 km (2015- og 2016-modell) eller opptil 75 km (2017-modell).</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Trinnløst gasshåndtak for assistansejustering, i tillegg til High-Medium-Low (motoren stopper ved hhv. 25 km/t-20 km/t-15 km/t). </br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Nexus 8 eller 3 navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Fot- og håndbremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 26" eller 28".</br><br><strong>Vekt: </strong>22 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, LED-lys foran og bak, kurv, støtte, bagasjebrett, Abus Rammelås, batterilås.</br></p> Les saken

#elsykkel #ecoride

Emotion Evo Street

<p>Emotion Evo Street er en bysykkel med sterk motor, godt girsystem og et solid kvalitetsinntrykk. Styret kan justeres og passer alle mellom 155 og 180 cm, og batteriet kan lades opp mens det sitter fast på sykkelen.LCD Emotion-display viser fart og topphastighet, batterinivå, tid og km-teller. 2016-modellen har fått nytt og større batteri.</p><p><br><strong>Motor: </strong>350 W børsteløs navmotor i bakhjulet (nominelt begrenset til 250 W) og momentsensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>EVO 500 Wh (48 V/10,5 Ah) integrert i ramme (Samsung 432 Wh (36 V/12 Ah) på 2015-modellen).</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>60-90 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>4 (fra Eco til Boost) + Off.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Alivio 24 kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro E-Comp hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Street Wave Alloy 41 cm (26″) med intern kabling.</br><br><strong>Vekt: </strong>26,3 kg (25,9 kg for 2015-modellen).</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD Emotion-display, skjermer, bagasjebrett med stropper, batterilås, støtte, kjedekasse, lys og ringeklokke.</br></p> Les saken

#elsykkel #easy-motion

Emotion Evo Cross

<p>Easy Motion Evo Cross er en sportslig pendlersykkel som får skryt for å akselerere raskt, ha gode bremser, gir og design. Elsykkelen får noe trekk for lite ekstrautstyr, vekt og pris. Display viser fart og maksfart, batterinivå, tid og km-teller. 2016-modellen har fått nytt batteri, gir og er tilgjengelig i en mindre rammestørrelse.</p><p><br><strong>Motor: </strong>EVO 350 W navmotor i bakhjulet (nominelt begrenset til 250 W) og momentsensor.</br><br><strong>Batteri: </strong>EVO 500 Wh (48 V/10,5 Ah) batteri integrert i ramme (Samsung 432 Wh på 2015-modell).</br><br><strong>Ladetid: </strong>5 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>60-90 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Eco-Standard-Sport-Boost-Off.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano 27 kjedegir (Shimano 24 på 2015-modell).</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro E-Comp hydrauliske skivebremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Sport Hybrid Alloy 28″. 40-50-55 cm (40 cm ikke tilgjengelig på 2015-modell).</br><br><strong>Vekt: </strong>23.3 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong> LCD Emotion-display, støtte.</br></p> Les saken

#elsykkel #easy-motion

Off Course El-sykkel

<p>OBS! Off Course fra Clas Ohlson er ikke lenger til salgs. NAF-testen viste at motoren ikke stopper å gi kraft ved 25 km/t, noe som er ulovlig. Den har fotbrems og håndbrems, og håndbremsen foran ble ikke godkjent av NAF etter EU-standard. Det er ellers en billig bysykkel som trekkes for motorkapasitet og ustabilitet. Noen mener den har god brukervennlighet og er lett å sykle på, mens andre mener den er vanskelig å manøvrere. NAF målte rekkevidden til 55 km og ladetid til 10 t og 14 m. Den tålte vann i vanntetthetstesten til NAF. LED-display viser batterinivå, km-teller, fart og motoreffekt.</p><p><br><strong>Motor: </strong>Børsteløs 250W navmotor ved forhjul.</br><br><strong>Batteri: </strong>360 Wh (36 V/10 Ah) montert under bagasjebrett.</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>Ca. 50-60km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>6.</br><br><strong>Gir: </strong>3-girs Shimano Inter3 navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Fotbrems + håndbrems foran og bak.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 28".</br><br><strong>Vekt: </strong>23 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LED-display, LED-lys foran og bak (AA-batterier), ringeklokke, skjermer, rammelås og separat batterilås.</br></p> Les saken

#elsykkel #clas-ohlson

Biltema Elsykkel MTB 27,5

<p>Biltema Elsykkel MTB 27,5" er en elsykkel som gir deg mye for pengene hvis du skal bruke den som bysykkel eller i lett terreng. Motoren fungerer best på flatmark. Display viser bl.a. fart, km-teller og tid. Kalles også Biltema Yosemite MTB elsykkel. Finnes i nyere modell enn den DinSide testet, og denne har dempegaffel som kan låses, samt hydrauliske skivebremser i stedet for mekaniske.</p><p><br><strong>Motor: </strong>250 W navmotor i bakhjulet.</br><br><strong>Batteri: </strong>317 Wh (36 V/8,8 Ah) rammemontert batteri.</br><br><strong>Ladetid: </strong>4-6 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>30-60 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>9.</br><br><strong>Gir: </strong>7-girs Shimano Altus kjedegir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Tektro mekaniske skivebremser (Tektro hydrauliske skivebremser på nyeste modell).</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 48 cm (27,5"). </br><br><strong>Vekt: </strong>22 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>LCD-display, kjedebeskytter, ringeklokke og reflekser.</br></p> Les saken

#elsykkel #biltema

Biltema Elsykkel Low Step 28

<p>Biltema Elsykkel Low Step 28" er billig og har grei brukervennlighet og komfort, men fotbremsene er ikke kraftige nok til å bli godkjent etter EU-standard. Den taklet vanntetthetstesten NAF gjennomførte. TV2 Hjelper deg mente den manglet en del på motorkraft i 2015. NAF målte rekkevidden til 46 km, mens oppladningstid ble på 8 t. Kontrollpanel viser assistanse- og batterinivå, og den mangler dempegaffel. Kalles også Biltema Yosemite Low Step 28".</p><p><br><strong>Motor: </strong>Børsteløs 250 W DC-navmotor på fronthjulet.</br><br><strong>Batteri: </strong>Litiumbatteri 360 Wh (36 V/10 Ah) montert under bagasjebrettet.</br><br><strong>Ladetid: </strong>4-6 t.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>30-60 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>3.</br><br><strong>Gir: </strong>Shimano Nexus 3- eller 7-girs navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Hånd- og fotbremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Aluminium 28".</br><br><strong>Vekt: </strong>26 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Kontrollpanel, skjermer, støtte, kjedebeskytter, bagasjebærer, ringeklokke og reflekser.</br></p> Les saken

#elsykkel #biltema

Biltema Elsykkel 28

<p>Biltema Elsykkel 28" mangler for mye motorkraft, er for tung og har for lette gir til å gi en god sykkelopplevelse. Vi Menn mener den har myk ramme som gir etter, mens DinSide mener sykkelen er robust. Den er enkel i bruk, men støyer mye. Kalles også Biltema Yosemite 28". Finnes i dame- og herremodell.</p><p><br><strong>Motor: </strong>200 W navmotor på forhjulet.</br><br><strong>Batteri: </strong>240 Wh (24 V/10 Ah) montert under bagasjebrett.</br><br><strong>Ladetid: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Rekkevidde: </strong>30-50 km.</br><br><strong>Assistansenivåer: </strong>Ikke oppgitt.</br><br><strong>Gir: </strong>3-girs navgir.</br><br><strong>Bremser: </strong>Hånd- og fotbremser.</br><br><strong>Ramme og hjul: </strong>Stål 51 cm (28").</br><br><strong>Vekt: </strong>23 kg.</br><br><strong>Funksjoner/utstyr: </strong>Kontrollpanel, justerbar støtte, bagasjebrett, skjermer, ringeklokke og reflekser.</br></p> Les saken

#elsykkel #biltema
Følg oss på Facebook

Vi publiserer alle nye tester via vår Facebookside. Følg oss for å holde deg oppdatert på nye tester.