Scott E-Sub Tour
Scott E-Sub Tour er en komfortabel hybridsykkel av generelt god kvalitet, men Cycling Weekly trekker frem at skjermer og bagasjebrett ikke er av beste kvalitet, samt at den takler dårlig å starte på høye gir. Elsykkelen er ellers balansert og ganske robust, men den er litt for dyr sett i forhold til hva du får. Displayet viser batterinivå, hastighet, km-teller og rekkevidde, og sykkellysene kan styres på displayet. Dempegaffelen kan låses. Elsykkelen finnes også i en dame- og unisex-variant, med samme kvalitet og helt like spesifikasjoner. M3 trekker imidlertid damemodellen (Scott E-Sub Tour Lady) for noe kort rekkevidde, som de har oppgitt til inntil 70 km. De har også målt oppladningstiden til ca. 5 timer. 2018-modellen har fått større batteri og nytt Purion-display, men ellers kjenner vi ikke til andre oppgraderinger.
Spesifikasjoner
Motor: Bosch 250 W Active System krankmotor med momentsensor.
Batteri: Rammemontert Bosch 400 Wh (36 V/11 Ah), og Bosch 500 W (36 V/13,9 Ah) på 2018-modellen.
Ladetid: Ca. 3,5 t.
Rekkevidde: 40-113 km.
Assistansenivåer: Turbo-Sport-Tour-Eco-Off.
Gir: 10-girs Shimano Deore SL-T610 kjedegir.
Bremser: Shimano BR-M315 Disc hydrauliske skivebremser.
Ramme og hjul: E-SUB 6061 Alloy. S-M-L-XL (Damemodellen er ikke tilgjengelig i XL). 28".
Vekt: Ca. 24,3 kg.
Funksjoner/utstyr: Intuvia-display (Purion-display som standard på 2018-modellen), skjermer, kjedekasse, lys, batterilås, Abus Pro rammelås, støtte, bagasjebrett.
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!