EcoRide Ambassador
Ecoride Ambassador har eksistert i mange år, og Ecoride gjør kun små endringer for hver nye årsmodell. Opp gjennom årene er den beskrevet som en behagelig, solid, brukervennlig og stødig, selv med mye vekt i kurven, men rekkevidden burde vært bedre. Aftonbladet og M3 trekker frem at den gir god verdi for pengene. Motoren har grei kraft, men elsykkelen får trekk for vekten. Den har fot- og håndbremser, og både M3 og NAF synes bremsene er gode. Ladetiden ble målt til 7 t og rekkevidden til 36 km av NAF, og motoren og displayet tålte ikke vanntesten til NAF. Batteriladeren slås av/på automatisk, og batteriet kan lades mens det står i sykkelen. EcoRide Ambassador mangler dempegaffel. 2017/2018-modellen med 8 gir har større batterikapasitet og lengre rekkevidde enn 2016-modellen med 8 gir.
De siste testene viser at 2019-modellen er en god pendlersykkel så lenge du ikke skal sykle alt for langt. Aftonbladet mener i tillegg at prislappen ikke er for høy, noe som gjør denne sykkelen til et godt kjøp. Best-i-test.nu er enig med Aftonbladet, men synes Ambassador burde hatt skivebremser når den selges til denne prisen. Ellers mener de den er en lettsyklet pendlersykkel, så lenge du ikke planlegger å sykle uten el-assistenten. Merk at el-assistenten er noe ujevn ved start og stopp.
Spesifikasjoner
Type: Hybridsykkel
Motor: 250 W SpinTech F1 navmotor med rotasjonssensor
Batteri: B1 PowerPack 520 Wh (36V / 14,5 Ah)
Ladetid: 5-7 t
Rekkevidde: Maks 75 km
Assistansenivåer: Trinnløs gasshåndtak for assistansejustering
Gir: 8-girs Shimano Nexus
Bremser: Tektro felgbrems og navbrems
Ramme og hjul: Aluminium, 28 tommer
Vekt: 22 kg uten batteri
Funksjoner/utstyr: LCD-display, LED-lys foran og bak, kurv, støtte, bagasjebrett, Abus Rammelås, batterilås
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!