Asaklitt eCity 36 V
Det er delte meninger om billigmodellen fra Asaklitt. Vil du betale under 10 000 kr for en elsykkel kan du ifølge Aftonbladet ikke få en bedre sykkel enn Asaklitt eCity 36 V. De beskriver den som en helt grei bysykkel som egner seg best på asfalt. Man sitter høyreist og komfortabelt på den, selv om selve setet ikke har så god fjæring som det burde hatt. DinSide mener sykkelen kjennes trygg og er god for bysykling over ikke for store avstander, selv om den oppleves noe stor og tung.
Tek trekker derimot sykkelen veldig mye mer for å være stor og tung, og beskriver hvordan det er et «lite mareritt å trille denne sykkelen hele veien opp» Brattbakken i Oslo. Alt i alt mener Tek at sykkelen lyser av billige løsninger, og at man heller bør punge ut med et par tusenlapper til for å få en mye bedre bysykkel som er lettere og hakker mindre ved start og stopp.
Spesifikasjoner
Type: Hybridsykkel
Motor: 250 W TranzX navmotor i forhjulet med rotasjonssensor.
Batteri: TranzX 400 Wh (36 V/11 Ah) batteri integrert i bagasjebrettet.
Ladetid: 6-8 timer
Rekkevidde: 50-90 km
Assistansenivåer: 4
Gir: 7-girs fra Shimano
Bremser: Tektro Aluminium Alloy V-brake
Ramme og hjul: Aluminium, 28 tommer
Vekt: 25,6 kg
Funksjoner/utstyr: Støtte, skjermer, frontlykt, ringeklokke og speedometer.
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!