Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #citroen

Populære emneknagger: #ipad #air #apple #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface

3 treff

Motor2016

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet.

Les saken

#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai #smart #opel #ford

Citroën C-Zero

Citroën C-Zero har holdt koken siden 2011. Den passer best til bykjøring og kalles trillingbroren til Peugeot iOn og Mitsubishi i-Miev. De tre har helt lik struktur, og Euro NCAP mener derfor testresultatene for i-Miev også gjelder for Citroën C-Zero. Det er imidlertid verdt å merke seg at iOn og C-Sero i 2013 fikk litt lavere batterikapasitet enn i-Miev, noe som gir ca 1 mil kortere rekkevidde. Én kilde mener den er god å kjøre, mens en annen mener egenskapene på veien ikke er noe å skryte av. Den får trekk for kort rekkevidde, lav komfort og stusselig interiørdesign. Forbrukerrådet mener Citröen gir deg svært god garanti.

Euro NCAP testet i-Miev/Citroën C-Zero i 2011, og vi gjør oppmerksom på at dette testresultatet ikke er valid for oppgraderinger av elbilene etter 2011. Euro NCAP er også blir mye strengere i vurderingene siden den gang. I krasjtestene i 2011 var strukturbelastningen helt på grensen av hva bilen kunne tåle, og ved frontkrasj var beskyttelsen av fører og voksen passasjer kun bra nok for hode og legger. Ved sidekrasj i stolpe/tre var beskyttelsen av brystkassen svært lav, mens den var adekvat ved sidekrasj i annen bil (selv om bildøren på førersiden åpnet seg). Det manglet ellers god nok informasjon om airbagen på passasjersiden var aktiv eller inaktiv.

Motoreffekt: 49 kW/67 hk
Dreiemoment: 196 Nm
Batterikapasitet (netto): 14,5 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 150 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 44 kW (tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % på sommerstid)
Normallading (AC): 3 kW (tar ca. 6 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 166 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,25 kWh/mil
Topphastighet: 130 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 15,9 sek

Les saken

#elbil #bil #citroen
Følg oss på Facebook

Vi publiserer alle nye tester via vår Facebookside. Følg oss for å holde deg oppdatert på nye tester.