Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #renault

Populære emneknagger: #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface #surface-pro #samsung #galaxy

5 treff

Motor2017

Kan nye elbiler konkurrere med Tesla?

Nordmenn er på verdenstoppen når det gjelder kjøp av elbiler, og det kommer stadig nyere og bedre modeller. Så hvilken bør du egentlig investere i?

Les saken

#elbil #bil #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #renault #hyundai #bmw #tesla #tesla-motors #smart #opel
Motor2016

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet.

Les saken

#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai #smart #opel #ford

Renault Zoe Z.E. 40

Renault Zoe Z.E. 40 er en oppgradering av originalmodellen Renault Zoe 210 (22 kWh). Z.E. 40 har fått mye lengre teoretisk rekkevidde (opptil 40 mil), men den reelle rekkevidden er rundt 27 mil under optimale forhold. De fleste mener likevel at du får god rekkevidde til prisen. Dagbladet anbefaler å kjøpe den billigste Life-utgaven, da den mest utstyrte og dyreste Bose Edition blir nesten like dyr som bedre konkurrenter. Elbilen fra Renault er liten, enkel og lett å kjøre, men den trekkes noe for liten plass til passasjerer. Zoe kan fortsatt ikke DC-hurtiglades, og raskeste lading er dermed AC-lading på opptil 22 kW. Forbrukerrådet mener Renault gir deg svært god garanti.

Euro NCAP utførte sikkerhetstesten i 2013, men i en ny evaluering i mars 2017 vurderer de at testresultatene også gjelder de nyeste oppgraderingene av Zoe. Den har jevnt over god sikkerhet, men brystbeskyttelsen for voksne ved kraftigere sidekrasj i tre/stolpe er svak. Beskyttelse mot nakkesleng er også for dårlig. Euro NCAP nevner i tillegg at beltestol til eldre barn ikke kunne installeres riktig i midtre baksete.

Motoreffekt: 68 kW/92 hk
Dreiemoment: 225 Nm
Batterikapasitet (netto): 41 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 403 km
Hurtiglading (DC): Ikke mulig
Normallading (AC): Opptil 22 kW (tar ca. 1 time og 40 minutter med 22 kW/32A 3-fas)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 338 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,33 kWh/mil
Topphastighet: 135 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 13,2 sek
Annet: Bakkestartassistanse, navigasjon, ryggekamera med parkeringssensor bak (utstyrsnivå INTENS og BOSE Edition), BOSE lydanlegg, subwoofer med WaveGuide teknologi (kun BOSE Edition)

Les saken

#elbil #bil #renault

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Renault Zoe 210 (22 kWh) er trygg og lett å kjøre. Forbrukerrådet mener også Renault gir deg svært god garanti. Den innebyggede laderen i Zoe krever TN-strømnett, og i Norge er det mest vanlig med IT-nett. Dette skapte opprinnelig problemer ved lading, men problemet skal være løst sommeren 2016 med en nyutviklet ladekabel, som gjør at den kan lades på vanlig IT-nett. Farten med denne laderen er imidlertid treg. Man har også mulighet til å koble opp en hjemmelader, som lader opp bilen på få timer. Skal du hurtiglade utenom dette, fungerer bare AC-hurtiglader med 43 kWh, som finnes få steder i landet. Bilen mangler ellers noe på kvalitetsinntrykket. De oppgraderte modellversjonene Zoe 240 og Renault Zoe Z.E. 40 kan heller ikke DC-hurtiglades, og de klarer maksimalt 22 kWh AC-lading.

Euro NCAP-testen viser at Zoe har god sikkerhet jevnt over, men brystbeskyttelsen for voksne ved kraftigere sidekrasj i tre/stolpe er svak. Beskyttelse mot nakkesleng er også for dårlig. Euro NCAP nevner i tillegg at beltestol til eldre barn ikke kunne installeres riktig i midtre baksete.

Motoreffekt: 65 kW/88 hk
Dreiemoment: 220 Nm
Batterikapasitet (brutto): 22 kWh
Batterikapasitet (netto): 19,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 210 km
Hurtiglading (DC): Ikke mulig
Hurtiglading (AC): Opptil 43 kW (TN-nett kreves, og dette finnes få steder i landet – tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % på sommerstid)
Normallading (AC): Opptil 11 kWh med hjemmelader (og transformator dersom du har IT-nett) som tilbehør – tar ca. 3 timer og 20 minutter med 11 kW/16A 3-fas
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 338 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,46 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 13,5 sek

Les saken

#elbil #bil #renault