Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Produktet er 16 av 20 i samletesten Finn elbilen som passer deg

Citroën C-Zero

Citroën C-Zero har holdt koken siden 2011. Den passer best til bykjøring og kalles trillingbroren til Peugeot iOn og Mitsubishi i-Miev. De tre har helt lik struktur, og Euro NCAP mener derfor testresultatene for i-Miev også gjelder for Citroën C-Zero. Det er imidlertid verdt å merke seg at iOn og C-Sero i 2013 fikk litt lavere batterikapasitet enn i-Miev, noe som gir ca 1 mil kortere rekkevidde. Én kilde mener den er god å kjøre, mens en annen mener egenskapene på veien ikke er noe å skryte av. Den får trekk for kort rekkevidde, lav komfort og stusselig interiørdesign. Forbrukerrådet mener Citröen gir deg svært god garanti.

Euro NCAP testet i-Miev/Citroën C-Zero i 2011, og vi gjør oppmerksom på at dette testresultatet ikke er valid for oppgraderinger av elbilene etter 2011. Euro NCAP er også blir mye strengere i vurderingene siden den gang. I krasjtestene i 2011 var strukturbelastningen helt på grensen av hva bilen kunne tåle, og ved frontkrasj var beskyttelsen av fører og voksen passasjer kun bra nok for hode og legger. Ved sidekrasj i stolpe/tre var beskyttelsen av brystkassen svært lav, mens den var adekvat ved sidekrasj i annen bil (selv om bildøren på førersiden åpnet seg). Det manglet ellers god nok informasjon om airbagen på passasjersiden var aktiv eller inaktiv.

Motoreffekt: 49 kW/67 hk
Dreiemoment: 196 Nm
Batterikapasitet (netto): 14,5 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 150 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 44 kW (tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % på sommerstid)
Normallading (AC): 3 kW (tar ca. 6 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 166 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,25 kWh/mil
Topphastighet: 130 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 15,9 sek

Under kan du lese mer om hvordan Citroën C-Zero er blitt tatt imot av testkildene.

66/100

Testresultat

Citroën C-Zero

Resultatet er basert på 4 tester

DinSide (2010)

Det er den beste vi har kjørt per i dag. Les saken

80
Euro NCAP (2011)

Adult occupant ratings: Inspection after the frontal impact showed that several structures had reached the limit of their loadbearing capacity. Les saken

75
Klikk.no (2011)

Pendlerbil som gir spenning i hverdagen. Les saken

60
VG (2011)

Litt simpel. Les saken

48
#elbil #bil #citroen

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

RESULTATER

Tesla Model X 90D

Tesla Model X 90D

Resultatet er basert på 2 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

93
Tesla Model S P85

Tesla Model S P85

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

86
Tesla Model S P85D

Tesla Model S P85D

Resultatet er basert på 5 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

85
Hyundai IONIQ Elbil

Hyundai IONIQ Elbil

Resultatet er basert på 4 tester.
82
Tesla Model S P90D

Tesla Model S P90D

Resultatet er basert på 1 test. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

82
Kia Soul Electric 27 kWh

Kia Soul Electric 27 kWh

Resultatet er basert på 6 tester.
76
Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014)

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 1 109,-

Pris fra 1 109,-

74
BMW i3 94Ah

BMW i3 94Ah

Resultatet er basert på 3 tester.
74
Tesla Model X P90D

Tesla Model X P90D

Resultatet er basert på 3 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

73
Renault Zoe 210 (22 kWh)

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Resultatet er basert på 7 tester.
72
Nissan Leaf 30 kWh

Nissan Leaf 30 kWh

Resultatet er basert på 2 tester.
70
BMW i3 22 kWh

BMW i3 22 kWh

Resultatet er basert på 9 tester.
68
Mercedes Benz B Electric Drive

Mercedes Benz B Electric Drive

Resultatet er basert på 7 tester. Pris fra 1 909,-

Pris fra 1 909,-

66
Citroën C-Zero

Citroën C-Zero

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 729,-

Pris fra 729,-

66
Peugeot iOn

Peugeot iOn

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 77,-

Pris fra 77,-

66
Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 269,-

Pris fra 269,-

65
Nissan Leaf 24 kWh

Nissan Leaf 24 kWh

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 1 016,-

Pris fra 1 016,-

64
Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up!

Resultatet er basert på 7 tester.
62
Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia

Resultatet er basert på 5 tester.
52
Ford Focus Electric (2013)

Ford Focus Electric (2013)

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 526,-

Pris fra 526,-

46

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester