Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #nissan

Populære emneknagger: #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface #surface-pro #samsung #galaxy

6 treff

Motor2017

Kan nye elbiler konkurrere med Tesla?

Nordmenn er på verdenstoppen når det gjelder kjøp av elbiler, og det kommer stadig nyere og bedre modeller. Så hvilken bør du egentlig investere i?

Les saken

#elbil #bil #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #renault #hyundai #bmw #tesla #tesla-motors #smart #opel
Motor2016

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet.

Les saken

#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai #smart #opel #ford

Nissan Leaf 30 kWh

Nissan Leaf 30 kWh er en oppgradering av Leaf 24 kWh, og den nye versjonen har bedre batteri og forlenget rekkevidde. Det er en komfortabel elbil, men stolene er ikke de beste, og flere savner også ratt som kan lengdejusteres. Det er litt uenighet mellom kildene om kjøreegenskapene. Den generelle kvalitetsfølelsen er ikke på topp, men det er en praktisk elbil som er forholdsvis romslig. Flere hevder den begynner å bli gammeldags, og noen mener Leaf burde hatt lengre reell rekkevidde til denne prisen.

Denne Leaf-versjonen er ikke testet av Euro NCAP, men en tidligere versjon fikk fem av fem stjerner etter 2012-standarden. Vi vet at vurderingene deres er blitt strengere siden den gang, samt at Leaf har gjennomgått flere oppgraderinger.

Motoreffekt: 80 kW/109 hk
Dreiemoment: 254 Nm
Batterikapasitet (brutto): 30 kWh
Batterikapasitet (netto): 27,2 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 250 / 172 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 50 kW (tar ca. 30 min fra 0-80 %)
Normallading (AC): 6,6 kW (tar ca. 4 timer med 32A 1-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 370 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,5 kWh/mil
Topphastighet: 144 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 11,5 sek
Annet: Bakkestarthjelp, navigasjonssystem (standard på Acenta, Nordic og Tekna), Bose® lydsystem (standard på Nordic og Tekna), ryggekamera (standard på Acenta), Around View Monitor-ryggekamera (standard på Nordic og Tekna), oppvarmet ratt, elektronisk bremsekraftfordeling, økt regenerering med B-drive

Les saken

#elbil #bil #nissan

Nissan Leaf 24 kWh

Nissan Leaf 24 kWh er jevnt over en behagelig bil med god plass, men det mangler en del på kvalitetsinntrykket. Flere mener den har greie egenskaper ved normalkjøring, men den understyrer når den presses. Mange trekker den også for designet, og rattet kunne med fordel vært mulig å lengdejustere. Finnes i en oppgradert versjon: Nissan Leaf 30 kWh.

Denne Leaf-versjonen er ikke testet av Euro NCAP, men den forrige versjonen fikk fem av fem stjerner etter 2012-standarden. Vi vet at vurderingene deres er blitt strengere siden den gang, samt at Leaf har gjennomgått en oppgradering.

Motoreffekt: 80 kW/109 hk
Dreiemoment: 254 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,6 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 199 / 135 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 50 kW (tar ca. 30 min fra 0-80 %)
Normallading (AC): 6,6 kW (tar ca. 3 timer med 32A 1-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 370 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,5 kWh/mil
Topphastighet: 144 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 11,5 sek
Annet: Bakkestarthjelp, navigasjonssystem (standard på Acenta, Nordic og Tekna), Bose® lydsystem (standard på Nordic og Tekna), ryggekamera (standard på Acenta), Around View Monitor-ryggekamera (standard på Nordic og Tekna), oppvarmet ratt, elektronisk bremsekraftfordeling, økt regenerering med B-drive

Les saken

#elbil #bil #nissan

Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia gir liten kvalitetsfølelse og komforten er ingenting å skryte av. Allt Om Bilar og M3 tror oppgitt rekkevidde på 170 km er nok for de fleste i hverdagen, mens DinSide og DN ønsker lengre rekkevidde. Til gjengjeld har den svært god plass, med inntil 7 seter hvis den ikke skal brukes som varebil.

Evalias svakeste punkt er resultatene fra Euro NCAP i 2014: kun 3 stjerner (Euro NCAP har ikke fornyet validiteten av testresultatene for denne elbilen siden 2014). Versjonen de testet hadde manglende og for dårlig sikkerhetsutstyr, og den manglet setebeltevarsler for baksetene. Beskyttelsen mot nakkesleng var for dårlig, og brystkassebeskyttelsen burde vært bedre ved sidekrasj. Sikkerheten var generelt god for den voksne testdukken ved frontkollisjon, men beskyttelsen kunne bli svekket for personer som var større eller mindre enn testdukken og/eller satt i andre posisjoner. Beltestol til større barn kunne ikke installeres korrekt i bakre midtsete, og barn på tre år i fremovervendt barnesete fikk for stor nakkebelastning (fremovervendt sete frarådes av Forbrukerrådet, NAF og Trygg Trafikk for barn under fire år). Det var heller ikke god nok informasjon om passasjer-airbagen i front var aktiv eller inaktiv.

Motoreffekt: 80 kW/109 hk
Dreiemoment: 254 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 170 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 50 kW (tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % om sommeren)
Normallading (AC): 3,3 kW (tar ca. 8 timer med 16 A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe). 6,6 kW mulig med tilleggsutstyr (tar ca. 4 timer)
Sitteplasser: 5 eller 7
Bagasjerom (når alle seter er i bruk): 2270 liter (5-seter) eller 870 liter (7-seter)
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,65 kWh/mil
Topphastighet: 120 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 14,0 sek
Annet: Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist, navigasjonssystem, ryggekamera, oppvarmet ratt

Les saken

#elbil #bil #nissan