Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #bmw

Populære emneknagger: #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface #surface-pro #samsung #galaxy

7 treff

Motor2017

Kan nye elbiler konkurrere med Tesla?

Nordmenn er på verdenstoppen når det gjelder kjøp av elbiler, og det kommer stadig nyere og bedre modeller. Så hvilken bør du egentlig investere i?

Les saken

#elbil #bil #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #renault #hyundai #bmw #tesla #tesla-motors #smart #opel
Motor2016

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet.

Les saken

#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai #smart #opel #ford
Motor2015

Hvilken luksus-SUV er den råeste?

SUV er en av de mest populære bilklassene i Norge. Det er mange gode luksus-SUV-er å velge mellom, men én er likevel bedre enn alle de andre - særlig på norske veier.

Les saken

#suv #bil #audi #volvo #mercedes #mercedes-benz #bmw #land-rover #porsche #jeep #cherokee #cayenne

BMW X5 xDrive 30d

BMW X5 xDrive 30d kommer både som fem- og sjusetersmodell. SUVen støyer lite. Flere mener den er romslig, men noen mener bagasjerommet og plassen i baksetene burde vært større. Motoren en rask. Bilen bruker greit med drivstoff og har gode kjøreegenskaper, men ikke like god i terrenget som noen av konkurrentene.

Les saken

#suv #bil #bmw

BMW i3 94Ah

BMW i3 94Ah er en oppgradering av BMW i3 22 kWh. Den har fått maksimal rekkevidde på hele 300 km (NEDC), mot 190 km for den første versjonen, på grunn av dobbel batteriytelse (fra 60 Ah til 94 Ah). BMW hevder imidlertid at gjennomsnittlig rekkevidde i løpet av et år med blandet kjøring/vær er i underkant av 200 km med den nye versjonen. Utover forbedret batterikapasistet er elbilen veldig lik forgjengeren. Komforten i bilen er god og man får følelsen av at det er en bil av fin kvalitet. Bilen er rask og skal være morsom å kjøre. Det er lite bagasjeplass, og det er uenighet om det er enkelt eller vanskelig å sette på plass barnesete. Bakdøren åpnes "feil vei" og gir fint rom når begge dørene står åpne, men bakdøren kan ikke lukkes eller åpnes når fordøren står åpen. Flere trekker for pris.

Euro NCAP utførte sikkerhetstest av i3 i 2013, men de gjorde en ny evaluering i november 2016 og vurderte at resultatene gjelder for i3 også etter de nyeste oppgraderingene. Elbilen har generelt god sikkerhet, men brystbeskyttelsen for voksne passasjerer er dårlig ved kraftigere sidekollisjoner mot tre/stolpe. I tillegg burde beskyttelse mot nakkesleng vært bedre, og Euro NCAP savner tydeligere informasjon om airbagen ved passasjerforsetet er satt aktiv eller inaktiv. Videre mangler den setebeltevarsling for baksetene.

Motoreffekt: 125 kW/170 hk
Dreiemoment: 250 Nm
Batterikapasitet (brutto): 33 kWh
Batterikapasitet (netto): 27,2 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / WLTP / EPA): 300 / 255 / 183 km
Hurtiglading (DC): Combo (CCS), 50 kW (fra 0 til 80 % tar ca. 20-30 minutter på sommertid)
Hurtiglading (AC): 11 kW (krever 400V/16A 3-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe – tar ca. 3 timer)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 260 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,26-1,31 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 7,3 sek
Annet: BMW Connected, navigasjonssystem, sammenstøt- og fotgjengervarsling med City-bremsefunksjon, Speed Limit Info, kamerabasert cruise control med Stop & Go-funksjon, køassistent, Park Distance Control (PDC), ryggekamera, mulighet for helautomatisk parkering

Les saken

#elbil #bil #bmw

BMW i3 22 kWh

BMW i3 22 kWh er en elbil med litt spesielt design med interiør i resirkulerte og bærekraftige materialer. Den er rask og kommer med mulighet for mange spennende ekstrafunksjoner. Har ikke de mest praktiske bakdørene, og det er liten plass i baksetet. i3 finnes også i en nyere versjon, i3 94Ah, med doblet ytelse og lengre rekkevidde.

Testresultatene fra Euro NCAP viser at i3 har generelt god sikkerhet, men at brystbeskyttelsen for voksne passasjerer er dårlig ved kraftigere sidekollisjoner mot tre/stolpe. Beskyttelse mot nakkesleng burde også vært bedre, og de savner tydeligere informasjon om airbagen ved passasjerforsetet er satt aktiv eller inaktiv. Den mangler i tillegg setebeltevarsling for baksetene.

Motoreffekt: 125 kW/170 hk
Dreiemoment: 250 Nm
Batterikapasitet (brutto): 22 kWh
Batterikapasitet (netto): 18,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 190 / 130 km
Hurtiglading (DC): Combo (CCS), 50 kW (fra 0 til 80 % tar ca. 20-30 minutter på sommertid)
Hurtiglading (AC): 7,4 kW hvis du kjøper tilleggsutstyr (tar ca. 3 timer med 16A 1-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Normallading (AC): 3,7 kW (tar ca. 6 timer med 16A)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 260 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,29 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 7,3 sek

Les saken

#elbil #bil #bmw