Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #vw

Populære emneknagger: #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface #surface-pro #samsung #galaxy

6 treff

Motor2017

Kan nye elbiler konkurrere med Tesla?

Nordmenn er på verdenstoppen når det gjelder kjøp av elbiler, og det kommer stadig nyere og bedre modeller. Så hvilken bør du egentlig investere i?

Les saken

#elbil #bil #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #renault #hyundai #bmw #tesla #tesla-motors #smart #opel
Motor2016

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet.

Les saken

#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai #smart #opel #ford

Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up! er lillebroren til e-Golf. Den scorer bra på kvalitet og støyer lite, men får trekk for kort rekkevidde og fordi den lader tregt. Denne elbilen passer bra til bykjøring. I 2017 har e-Up! fått en liten facelift, men spesifikasjonene er de samme som før. Forbrukerrådet mener Volkswagen gir deg den aller beste garantien.

Motoreffekt: 60 kW/82 hk
Dreiemoment: 210 Nm
Batterikapasitet (brutto): 18,7 kWh
Batterikapasitet (netto): 16,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 160 km
Hurtiglading (DC): Combo (CCS), 40 kW (fra 0 til 80 % tar ca. 30 minutter på sommertid)
Normallading (AC): 3,3 kW (tar ca. 6 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 250 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,17 kWh/mil
Topphastighet: 130 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 12,4 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigasjonssystem, parkeringssensorer bak, City-nødbremsfunksjonen, ryggekamera (ekstrautstyr)

Les saken

#elbil #bil #volkswagen #vw

Volkswagen e-Golf (2017)

Volkswagen e-Golf (2017) er en oppgradering av e-Golf (2014). Hovedforskjellen er at den har fått mye lengre rekkevidde og raskere opplading. Elbilen er rask, har god plass og er god å kjøre, og den får skryt for at den på mange måter føles som en vanlig Golf. Den trekkes noe for høy pris, med tanke på at du får lengre rekkevidde fra noen av konkurrentene. Forbrukerrådet mener Volkswagen gir deg den aller beste garantien.

Motoreffekt: 100 kW/136 hk
Dreiemoment: 290 Nm
Batterikapasitet (brutto): 35,8 kWh
Batterikapasitet (netto): 31,5 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 300 / 201 km
Hurtiglading (DC): Combo, 40 kW (tar ca. 45 minutter fra 0 til 80 % i sommerhalvåret)
Normallading (AC): 7,2 kW (tar ca. 5,5 time med 32A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 341 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,27 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 9,6 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigasjonssystem, ACC Adaptiv cruise control med "stop & go" inntil 160km/t inkl. fartsbegrenser, kollisjonsvarsel med automatisk nødbrems, parkeringsassistent (ekstrautstyr), ryggekamera (ekstrautstyr)

Les saken

#elbil #bil #volkswagen #vw

Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014) er behagelig å kjøre og scorer bra på kvalitet. Den støyer lite, selv om man kan forvente noe lyd fra hjulene. Flere norske kilder mener den er forholdsvis billig til å være så godt utstyrt. Elbilen er avløst av e-Golf (2017).

Motoreffekt: 85 kW/115 hk
Dreiemoment: 270 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24,2 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 190 / 134 km
Hurtiglading (DC): Combo, 40 kW (tar ca. 45 minutter fra 0 til 80 % i sommerhalvåret)
Normallading (AC): 3,6 kW (tar ca. 11 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 341 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,27 kWh/mil
Topphastighet: 140 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 10,4 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigering, adaptiv cruisekontroll, autobrems

Les saken

#elbil #bil #volkswagen #vw