Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Søkeresultat for #elbil

Populære emneknagger: #ipad #air #apple #nettbrett #sony #xperia #hybrid #pc #microsoft #surface

20 treff

Motor2016

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai

Volkswagen e-Up

Volkswagen e-Up er lillebroren til e-Golf med en rekkevidde på opptil 160 kilometer og netto batterikapasitet på 16,8 kWh. Den scorer bra på kvalitet og støyer lite, men får trekk for kort rekkevidde og fordi den lader tregt. Denne elbilen passer bra til bykjøring. Kan hurtiglades på Combo-ladere. Les saken

#elbil #bil #volkswagen #vw

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf er behagelig å kjøre, har rekkevidde på opptil 190 kilometer, og den scorer bra på kvalitet. Netto batterikapasitet er på 21,8 kWh. Den støyer lite, selv om man kan forvente noe lyd fra hjulene. Les saken

#elbil #bil #volkswagen #vw

Tesla Model X P90D

Tesla Model X P90D er Teslas SUV med firehjulstrekk og plass til 7 seter, men likevel er den svært rask. Den har godt med utstyr, og den er komfortabel å kjøre. Den har generelt god plass, men kan oppleves som noe trang i de bakerst setene. De selvåpnende dørene er stilige, men kan by på noen problemer i små garasjer og gjør at du ikke kan bruke takboks på bilen. Hurtiglades på Teslas ladestasjoner. Den har batterikapasitet på 90 kWh og en oppgitt rekkevidde på 467 km. P90D har noe kortere rekkevidde enn Model X 90D, da Performance-utgaven bruker mer strøm grunnet kraftigere motor. P90D finnes i en dyrere Ludicrous-versjon i tillegg til standarden. Les saken

#elbil #bil #tesla #tesla-motors

Tesla Model X 90D

Tesla Model X 90D er veldig lik Model X P90D, men denne versjonen er uten Performance Edition. Det betyr at den har litt mindre motorkraft og bruker litt lengre tid fra 0-100 km/t enn P90D, men denne versjonen har noe lengre rekkevidde. Her er rekkevidden på 489 km og batterikapasiteten er på 90 kWh. Model X 90D er meget rask, komfortabel å kjøre, og den har ren luft grunnet luftfilter. Den har stor frontrute og selvåpnende vingedører, men dørene irritere ved å åpne seg uten at du ønsker det når du beveger deg frem og tilbake rundt bilen. Den er stor og har god plass med 7 seter. Kan hurtiglades på Teslas ladestasjoner. Les saken

#elbil #bil #tesla #tesla-motors

Tesla Model S P85D (firehjulsdrift)

Tesla Model S P85D har firehjulsdrift, batterikapasitet på 85 kWH og en oppgitt rekkevidde på 480 km. Den har imponerende krefter, god plass og komfort. Det trekker ikke ned at den i tillegg ser bra ut. Den får noe trekk for høy pris og kvalitetsinntrykket sett i sammenheng med prisen. Kan hurtiglades på Tesla-ladere og med adapter kan den lades på CHAdeMO-hurtigladere. Fra 2016 er Tesla Model S P85D blitt avløst av Tesla Model S P90D. Tilgjengelige modeller i S-serien med firehjulstrekk er nå 60D, 75D og 90D. Les saken

#elbil #bil #tesla-motors #tesla

Tesla Model S P85 (bakhjulsdrift)

Tesla Model S P85 imponerer både med egenskapene på veien, plass i bilen, kraft og rekkevidde. Elbilen får noe trekk for kvalitetsinntrykket med tanke på den høye prisen. Denne versjonen har bakhjulstrekk. Batterikapasitet på 85 kWh og oppgitt rekkevidde på 502 km. Kan hurtiglades på Tesla-ladere og med adapter kan den lades på CHAdeMO-hurtigladere. Fra 2016 må man på bruktbilmarkedet hvis man ønsker seg en Tesla Model S P85. Tilgjengelige nybiler i S-serien med bakhjulsdrift er nå Model S 60 og 75. Les saken

#elbil #bil #tesla-motors #tesla

Renault Zoe 210

Renault Zoe 210 er trygg og lett å kjøre. Den innebyggede laderen krever TN-strømnett, og i Norge er det mest vanlig med IT-nett. Dette skapte opprinnelig problemer ved lading, men problemet skal være løst sommeren 2016 med en nyutviklet ladekabel, som gjør at den kan lades på vanlig IT-nett. Farten med denne laderen er imidlertid treg. Man har også mulighet til å koble opp en hjemmelader, som lader opp bilen på kun et par timer. Skal du hurtiglade utenom dette, fungerer bare AC-hurtiglader med 43 kWh, som finnes få steder i landet. Batterikapasitet er på 22 kWh og rekkevidde på 210 km. Bilen mangler ellers noe på kvalitetsinntrykket. Den nyeste modellversjonen Zoe 240 kan ikke DC-hurtiglades, og klarer maksimalt 22 kWh AC-lading. Les saken

#elbil #bil #renault

Peugeot iOn

Peugeot iOn har vært på markedet siden 2011, og hadde i 2015 best salg av de eldre elbiltypene. Den er en liten bil laget for småbykjøring, og den har mange likheter med både Mitsubishi i-Miev og Citroën C-Zero. Den er stort sett lettkjørt, men kan føles litt baktung. Får trekk for kort rekkevidde. Netto batterikapasitet er på 14,4 kWh, som skal gi ca. 160 km rekkevidde. Kan hurtiglades med CHAdeMO-lader. Les saken

#elbil #bil #peugeot

Nissan Leaf 30 kWh

Nissan Leaf 30 kWh er den nyeste versjonen av Nissan Leaf som har bedre batteri og forlenget rekkevidde til 250 kilometer. Det er behagelig å kjøre og har gode egenskaper på veien. Den generelle kvalitetsfølelsen er ikke på topp, men det er en praktisk elbil som er forholdsvis romslig. Netto batterikapasitet er på 27,2 kWh. Hurtiglades med CHAdeMO-hurtiglader. Les saken

#elbil #bil #nissan

Nissan Leaf 24 kWh

Nissan Leaf 24 kWh er en trygg og behagelig bil med rekkevidde på ca. 200 kilometer og gode egenskaper på veien. Den har god plass, men den mangler litt på kvalitetsinntrykket. Netto batterikapasitet er på 21,6 kWh. Hurtiglades med CHAdeMO-hurtiglader. Les saken

#elbil #bil #nissan

Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia svakeste punkt er resultatene fra Euro NCAP med kun 3 stjerner. Den gir ingen kvalitetsfølelse og har litt for kort rekkevidde. Til gjengjeld har den svært god plass, med inntil 7 seter hvis den ikke skal brukes som varebil. Den har batterikapasitet på 24 kWh og oppgitt rekkevidde på 170 km. CHAdeMO-hurtiglading. Les saken

#elbil #bil #nissan

Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-Miev var den første elbilen på markedet i Norge som kunne tilby DC-hurtiglading (CHAdeMO). Den er billig og støyer lite, men den har kort rekkevidde og har ikke den beste komforten. Netto batterikapasitet er på 14,4 kWh og en oppgitt rekkevidde på 160 km på sommerstid. Les saken

#elbil #bil #mitsubishi

Mercedes Benz B Electric Drive

Mercedes Benz B Electric Drive har ca. 200 kilometer rekkevidde, og en standard batterikapasitet på 28 kWh, men med tilleggsutstyr kan den komme opp i 32 kWh. Den har god bagasjeplass, er behagelig å kjøre og noen mener den gir valuta for pengene. Den kan ikke hurtiglades, og den har høyt forbruk, særlig når det er kaldt ute. Les saken

#elbil #bil #mercedes #mercedes-benz

Kia Soul Electric

Kia Soul Electric er en rimelig og behagelig elbil med rekkevidde på opptil 212 kilometer og batterikapasiteten på 27 kWh. Bilen er lett å kjøre, har god kraft og god plass i kupeen. Den har 7 års garanti på både bil og batteri. Lite bagasjeplass og designet trekker noe ned. Kan hurtiglades på CHAdeMO-lader. Les saken

#elbil #bil #kia

Hyundai IONIQ Elbil

Hyundai Ioniq Elbil er en behagelig elbil som presterer godt. Den har sikkerhetspakke med ryggekamera som standard. Den får noe trekk for at kvalitetsfølelsen ikke er helt optimal og for at den burde hatt mer interiørplass. Batterikapasitet er på 28 kWh og en oppgitt rekkevidde på 280 km. Kan hurtiglades på Combo-lader. Ioniq blir også tilgjengelig som hybrid og ladbar hybrid. Les saken

#elbil #bil #hyundai

Citroën C-Zero

Citroën C-Zero har holdt koken siden 2011. Den passer best til bykjøring og har mange likheter med Peugeot iOn og Mitsubishi i-Miev. Én kilde mener den er god å kjøre, mens en annen mener egenskapene på veien ikke er noe å skryte av. Den får trekk for kort rekkevidde, lav komfort og stusselig interiørdesign. Netto batterikapasitet er på 14,4 kWh, som skal gi ca. 160 km rekkevidde. Kan hurtiglades med CHAdeMO-lader. Les saken

#elbil #bil #citroen

BMW i3 94Ah

BMW i3 94Ah er den nye oppgraderingen av i3. Den har fått en rekkevidde på hele 300 km, mot 190 km for den første versjonen, på grunn av dobbel batteriytelse (fra 60 Ah til 94 Ah). Batterikapasiteten er på 33 kWh, mot 22 kWh på førsteutgaven. Med den ekstra ytelsen går det også raskere å hurtiglade, og hjemmelading kan skje på rundt 2 1/2 time ved bruk av TN-strømnett. Kan lades på Combo-hurtigladere når du er på tur. Komforten i bilen er god og man får følelsen av at det er en bil av fin kvalitet. Den har lite bagasjeplass, men skal være morsom å kjøre. Les saken

#elbil #bil #bmw

BMW i3 22 kWh

BMW i3 22 kWh er en elbil med litt spesielt design med interiør i resirkulerte og bærekraftige materialer. Den er rask og kommer med mulighet for mange spennende ekstrafunksjoner. Har ikke de mest praktiske bakdørene, og det er liten plass i baksetet. Kan hurtiglades på Combo-lader. Batterikapasiteten er på 22 kWh og rekkevidde på 190 km. Den finnes også i en nyere versjon, i3 94Ah, med doblet ytelse og lengre rekkevidde. Les saken

#elbil #bil #bmw
Følg oss på Facebook

Vi publiserer alle nye tester via vår Facebookside. Følg oss for å holde deg oppdatert på nye tester.