Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.
Motor 2016
Illustrasjonsfoto (Kilde: Tesla Motors)

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet.

Annonse

Best i test

Foreløpig er det fjorårets testvinner, Tesla Model S P85D, som kaprer førsteplassen i år igjen.

Vi venter imidlertid på flere elbilnyheter og tester av disse, så resultatlisten kan forandre seg raskt. Både Hyundai Ioniq Elbil, BMW i3 94Ah og de fire versjonene av Tesla Model X har nylig kommet på det norske markedet, men det er ennå få som har testet dem. Ellers kommer Opel med Ampera-E, som skal ha en teoretisk rekkevidde på mer enn 400 km, og etter sigende skal Chevrolet lansere elbilen Bolt med et batteri på hele 60 kWh. De to sistnevnte er ventet neste år.

Slik fungerer Test.no

Vi oppsummerer alle tester innen et tema og regner ut en samlescore mellom 0 og 100 for hvert produkt. Les mer

Dynamisk resultatliste

Vi oppdaterer listen etter hvert som det kommer nye tester og produkter i kategorien.

Tips oss gjerne om du kjenner til tester som ikke er tatt med.

Nye Tesla-modeller

Det skal sies at testvinneren først ble avløst av Tesla Model S P90D, og deretter av Model S P100D. Du kan derfor ikke lenger bestille en ny P85D fra Tesla Motors. Det er i all hovedsak batterikapasiteten på elbilen (indikert av tallet i navnet) som skiller disse tre modellene fra hverandre. For ordens skyld: P-en står for Performace Edition og D-en for Dual Motors (firehjulsdrift).

Tesla Model S P90D er bare testet av én kilde med poengresultat. Vi har ikke klart å finne tester med score av den nyeste Model S P100D, men Broom og Teknikens Värld har skrevet om den.

Det går heller ikke an å bestille samletestens andreplass, Tesla Model S P85, som nybil lenger. Skal du ha en helt ny Tesla med bakhjulsdrift, får du denne med enten 60 eller 75 kWh batteri, og de finnes ikke i Performance Edition.

Vi har likevel valgt å ha med både P85D og P85 i oversikten vår, fordi det er mange av dem på veiene og i bruktbilmarkedet i Norge. Testresultatene av disse bilene kan kanskje også si noe om hvilken kvalitet man kan forvente av de andre Tesla-bilene.

Les også: Hvilken luksus-SUV er den råeste?

Hvor langt kommer du til å kjøre?

Når du skal velge elbil er det viktigste spørsmålet kanskje hvor langt du skal kjøre med den. Bor du i byen og kjører kun korte turer, kan du spare en del penger på å velge en bil med kortere rekkevidde. Skal du ut på langturer og har nok penger, bør du gå for en av de beste fra Tesla Motors.

Du kan imidlertid aldri regne med at bilen i praksis har så lang rekkevidde som produsentene oppgir. Hvor langt du kan kjøre på en fulladet bil avhenger av kjøremåte, vær- og kjøreforhold, samt om du bruker mye strøm i form av klimaanlegg og annen elektronikk i bilen. På vinterstid kan rekkevidden nærmest halveres sett opp mot rekkevidden du har med gode kjøreforhold om sommeren.

Er det lønnsomt?

Elbil regnes som et miljøvennlig og billigere alternativ til den vanlige drivstoffbilen. I dag er det lav årsavgift, gratis offentlig parkering, gratis bompassering og mulighet for ferdsel i kollektivfelt for elbiler, men det ventes at disse godene blir borte når mange nok velger elbil. Du sparer også penger på å bruke strøm i stedet for bensin eller diesel, men det er viktig å huske på at et eventuelt bytte av batteri kan være kostbart.

Eldre og nyere tester

Noen av elbilene i denne samletesten har vært på markedet i mange år, og testene gjennomført er derfor også av eldre dato. På grunn av store endringer i markedet de siste årene, kan kanskje ikke disse testene sammenlignes direkte med testene av nyere dato. Vi har likevel valgt å ta dem med i samletesten, fordi det gjelder biler som hadde fortsatt gode salgstall i Norge i 2015. De eldre testene kan kanskje gi en indikasjon på hvordan modellene stiller seg opp mot de nyere elbilene på markedet.

Utfyllende resultater

Nedenfor kan du lese mer om produktene og se hvilke testkilder poengsummene baserer seg på.

Tesla Model X 90D

100/100

Tesla Model X 90D er veldig lik Model X P90D, men denne versjonen er uten Performance Edition. Det betyr at den har litt mindre motorkraft og bruker litt lengre tid fra 0-100 km/t enn P90D, men denne versjonen har noe lengre rekkevidde. Her er rekkevidden på 489 km og batterikapasiteten er på 90 kWh. Model X 90D er meget rask, komfortabel å kjøre, og den har ren luft grunnet luftfilter. Den har stor frontrute og selvåpnende vingedører, men dørene irriterer ved å åpne seg uten at du ønsker det når du beveger deg frem og tilbake rundt bilen. Den kan trekke tilhenger, er stor og har god plass med 7 seter. Kan bestilles med autopilot. Hurtiglades på Teslas ladestasjoner.

Totalscore: 100/100

Basert på 1 test.

TV2 Broom (2016)

Dette er kort og godt et av de aller beste SUV-kjøpene du kan gjøre. Les saken

100
Tesla Model S P85D

88/100

Tesla Model S P85D har firehjulsdrift, batterikapasitet på 85 kWH og en oppgitt rekkevidde på 480 km. Den har imponerende krefter, god plass og komfort. Det trekker ikke ned at den i tillegg ser bra ut. Den får noe trekk for høy pris og kvalitetsinntrykket sett i sammenheng med prisen. Kan hurtiglades på Tesla-ladere og med adapter kan den lades på CHAdeMO-hurtigladere. Fra 2016 er Tesla Model S P85D blitt avløst av Tesla Model S P90D. Tilgjengelige modeller i S-serien med firehjulstrekk er nå 60D, 75D og 90D.

Totalscore: 88/100

Basert på 6 tester.

VG (2015)

Avsindig akselerasjon. Les saken

100
Euro NCAP (2014)

Overall good performance in crash protection. Well equipped with robust crash avoidance technology. Les saken

100
DinSide (2015)

Totalt sett er Teslaen et røverkjøp. Les saken

100
DN (2015)

Raskeste vei til nirvana. Les saken

84
Vi Menn Top Gear (2015)

Endelig med firehjulsdrift. Les saken

80

Vis alle tester (+1)

Allt Om Bilar (2015)

Men när man väl tröttnat på att tokgasa är det här ett bilval man kan komma att ångra. Les saken

63
Tesla Model S P85

86/100

Tesla Model S P85 imponerer både med egenskapene på veien, plass i bilen, kraft og rekkevidde. Elbilen får noe trekk for kvalitetsinntrykket med tanke på den høye prisen. Denne versjonen har bakhjulstrekk. Batterikapasitet på 85 kWh og oppgitt rekkevidde på 502 km. Kan hurtiglades på Tesla-ladere og med adapter kan den lades på CHAdeMO-hurtigladere. Fra 2016 må man på bruktbilmarkedet hvis man ønsker seg en Tesla Model S P85. Tilgjengelige nybiler i S-serien med bakhjulsdrift er nå Model S 60 og 75.

Totalscore: 86/100

Basert på 8 tester.

Euro NCAP (2014)

Overall good performance in crash protection. Well equipped with robust crash avoidance technology. Les saken

100
VG (2013)

Elbilen som snur opp ned på "alt". Les saken

100
M3 (2014)

Extremely fun to drive and the manufacturer sets a new standard for user interfaces in cars. Les saken

89
DinSide (2013)

På svært mange måter er det en imponerende bil. Les saken

80
Klikk.no (2013)

Setter standarden. Les saken

80

Vis alle tester (+3)

TV2 Broom (2013)

Årets mest spennende bil. Les saken

80
Vi Menn Top Gear (2014)

Joda, den duger på vinterføre. Les saken

80
Aftonbladet (2014)

Helhetsintrycket av bilen är imponerande. Les saken (krever medlemskap)

75
Tesla Model S P90D

85/100

Tesla Model S P90D er etterkommeren etter S P85D. Den har Ludicrous-mode og klarer 0-100 km/t på 3 sekunder. Elbilen har firehjulsdrift, med én elmotor på bakakselen og én på forakselen. Dagens Nyheter mener den burde hatt bedre utsikt bakover. Komfort og baksete er langt fra optimalt, og den får trekk for den høye prisen. Ellers får den full pott når det gjelder kjøreegenskaper, design, plass og sikkerhet. Den har batterikapasitet på 90 kWh og en oppgitt rekkevidde på 520 km, men Dagens Nyheter målte den til 350 km. Kan hurtiglades på Tesla-ladestasjoner. Modellen er erstattet av Model S P100D fra 2016.

Totalscore: 85/100

Basert på 1 test.

Dagens Nyheter (2016)

Vansinnig kraft till vansinnigt pris. Les saken

85
Nissan Leaf 30 kWh

80/100

Nissan Leaf 30 kWh er den nyeste versjonen av Nissan Leaf som har bedre batteri og forlenget rekkevidde til 250 kilometer. Det er behagelig å kjøre og har gode egenskaper på veien. Den generelle kvalitetsfølelsen er ikke på topp, men det er en praktisk elbil som er forholdsvis romslig. Netto batterikapasitet er på 27,2 kWh. Hurtiglades med CHAdeMO-hurtiglader.

Totalscore: 80/100

Basert på 3 tester.

Euro NCAP (2012)

Overall good performance in crash protection. Well equipped with robust crash avoidance technology. Les saken

100
DinSide (2015)

Klasseledende rekkevidde, betryggende kjøreegenskaper og god plassutnyttelse. Les saken

80
Allt Om Bilar (2015)

Behövs verkligen den här uppdateringen? Les saken

60
Peugeot iOn

80/100

Peugeot iOn har vært på markedet siden 2011, og hadde i 2015 best salg av de eldre elbiltypene. Den er en liten bil laget for småbykjøring, og den har mange likheter med både Mitsubishi i-Miev og Citroën C-Zero. Den er stort sett lettkjørt, men kan føles litt baktung. Får trekk for kort rekkevidde. Netto batterikapasitet er på 14,4 kWh, som skal gi ca. 160 km rekkevidde. Kan hurtiglades med CHAdeMO-lader.

Totalscore: 80/100

Basert på 1 test.

DinSide (2011)

Elbil som duger. Les saken

80
Hyundai IONIQ Elbil

78/100

Hyundai Ioniq Elbil er en behagelig og praktisk elbil som presterer godt, men den kan oppleves som litt baktung i noen situasjoner. Den har sikkerhetspakke med ryggekamera som standard. Den har bra med utstyr, selv om den er forholdsvis billig. Den får noe trekk for at kvalitetsfølelsen ikke er helt optimal og for at den burde hatt mer interiørplass. Den kunne også hatt mer spennende uttrykk og design. Batterikapasitet er på 28 kWh og en oppgitt rekkevidde på 280 km. Broom opplevde faktisk rekkevidde på 1,25 kWh/mil, noe som er forholdsvis lavt. Kan hurtiglades på Combo-lader. Ioniq blir også tilgjengelig som hybrid og ladbar hybrid.

Totalscore: 78/100

Basert på 3 tester.

DinSide (2016)

Fremstår i dag som et klart bedre kjøp enn de mest direkte konkurrentene. Les saken

80
TV2 Broom (2016)

Moderne, pen, praktisk, smart, velutstyrt og billig. Den byr i tillegg på god rekkevidde både på papiret og også i praksis. Les saken

80
Dagens Nyheter (2016)

Batteripacket av litium-jon polymer är placerat så att bilen blivit något baktung, vilket avslöjas när den provoceras. Les saken

74
Volkswagen e-Golf

74/100

Volkswagen e-Golf er behagelig å kjøre, har rekkevidde på opptil 190 kilometer, og den scorer bra på kvalitet. Netto batterikapasitet er på 21,8 kWh. Den støyer lite, selv om man kan forvente noe lyd fra hjulene.

Totalscore: 74/100

Basert på 8 tester.

VG (2015)

Innertier. Les saken

100
BilNorge.no (2015)

Svært komfortabel og godt utstyrt. Les saken

83
DinSide (2014)

Utmerket å kjøre, kvikk i bytrafikken og lavt støynivå. Les saken

80
Vi Menn Top Gear (2014)

Den beste kompakte elbilen, helt til du skal lade hurtig. Les saken

80

Vis alle tester (+3)

Auto Motor og Sport (2015)

Ikke fullt så spurtsterk, men det tilgir man gjerne. Les saken (krever medlemskap)

67
Allt Om Bilar (2014)

Som en vanlig Golf. Les saken

63
Aftonbladet (2014)

Om det inte vore för det alldeles för höga priset skulle vi utropa e-Golf till bästa elbilen. Les saken (krever medlemskap)

50
Kia Soul Electric

74/100

Kia Soul Electric er en rimelig og behagelig elbil med rekkevidde på opptil 212 kilometer og batterikapasiteten på 27 kWh. Bilen er lett å kjøre, har god kraft og god plass i kupeen. Den har 7 års garanti på både bil og batteri. Lite bagasjeplass og designet trekker noe ned. Kan hurtiglades på CHAdeMO-lader.

Totalscore: 74/100

Basert på 6 tester.

BilNorge.no (2015)

Et friskt pust til en hyggelig pris. Les saken

84
DinSide (2014)

Et gjennomarbeidet produkt. Les saken

80
Klikk.no (2014)

Et meget godt elbilkjøp. Les saken

80
VG (2015)

Gnistrer i gatene og strutter av energi. Les saken

80
Euro NCAP (2014)

Overall good performance in crash protection. Les saken

75

Vis alle tester (+1)

Allt Om Bilar (2014)

Inte lika bra som det först verkar. Les saken

45
BMW i3 94Ah

74/100

BMW i3 94Ah er den nye oppgraderingen av i3. Den har fått en maksimal rekkevidde på hele 300 km, mot 190 km for den første versjonen, på grunn av dobbel batteriytelse (fra 60 Ah til 94 Ah). BMW hevder imidlertid at gjennomsnittlig rekkevidde i løpet av et år med blandet kjøring/vær er i underkant av 200 km med den nye versjonen. Batterikapasiteten er på 33 kWh, mot 22 kWh på førsteutgaven. Med den ekstra ytelsen går det også raskere å hurtiglade, og hjemmelading kan skje på rundt 2 1/2 time ved bruk av TN-strømnett. Ellers er elbilen veldig lik forgjengeren. Komforten i bilen er god og man får følelsen av at det er en bil av fin kvalitet. Det er en 4-seter med lite bagasjeplass, men skal være morsom å kjøre. Kan lades på Combo-hurtigladere når du er på tur.

Totalscore: 74/100

Basert på 2 tester.

DinSide (2016)

At den i tillegg er dynamisk og morsom og kjøre gjør den enda mer interessant. Les saken

80
DN (2016)

Definitivt en sjarmerende bil som man lett blir glad i. Les saken (krever medlemskap)

68
Tesla Model X P90D

73/100

Tesla Model X P90D er Teslas SUV med firehjulstrekk og plass til 7 seter, men likevel er den svært rask og lettkjørt. Den har godt med utstyr, har gode kjøreegenskaper og er komfortabel å kjøre. Den har generelt god plass, men kan oppleves som noe trang i de bakerst setene. Bagasjerommet er stort når de bakerste setene legges ned. De selvåpnende dørene er stilige, men kan være irriterende og by på noen problemer i små garasjer. De gjør også at du ikke kan bruke takboks på bilen, men den kan trekke tilhenger og har mulighet for autopilot. Hurtiglades på Teslas ladestasjoner. Den har batterikapasitet på 90 kWh og en oppgitt rekkevidde på 467 km (1,84 kWh/mil), men VG brukte 3 kWh/mil på langturen sin. P90D har noe kortere rekkevidde enn Model X 90D, da Performance-utgaven bruker mer strøm grunnet kraftigere motor. Ble avløst av Model X P100D etter kort tid i 2016.

Totalscore: 73/100

Basert på 3 tester.

VG+ (2016)

Etter en langtur med en viss rekkeviddeangst, høy kjørekomfort og teknologi-fascinasjon har vi erfart at rekkevidden i hvert fall er… forgylt. Les saken (krever medlemskap)

80
DN (2016)

Det er vanskelig å komme unna at Tesla Model X er en imponerende bil. Les saken (krever medlemskap)

78
Ekstra Bladet (2016)

Personligt finder jeg den fantastisk, men eventuelle købere bør overveje, om de orker at leve med vognens spidsfindigheder i det daglige. Les saken

60
Renault Zoe

72/100

Renault Zoe 210 er trygg og lett å kjøre. Den innebyggede laderen krever TN-strømnett, og i Norge er det mest vanlig med IT-nett. Dette skapte opprinnelig problemer ved lading, men problemet skal være løst sommeren 2016 med en nyutviklet ladekabel, som gjør at den kan lades på vanlig IT-nett. Farten med denne laderen er imidlertid treg. Man har også mulighet til å koble opp en hjemmelader, som lader opp bilen på kun et par timer. Skal du hurtiglade utenom dette, fungerer bare AC-hurtiglader med 43 kWh, som finnes få steder i landet. Batterikapasitet er på 22 kWh og rekkevidde på 210 km. Bilen mangler ellers noe på kvalitetsinntrykket. Den nyeste modellversjonen Zoe 240 kan ikke DC-hurtiglades, og klarer maksimalt 22 kWh AC-lading.

Totalscore: 72/100

Basert på 7 tester.

Euro NCAP (2013)

Overall good performance in crash protection. Well equipped with robust crash avoidance technology. Les saken

100
Vi Menn Top Gear (2014)

Fremste våpen er mulighet for rask lading hjemme. Les saken

80
Aftonbladet (2014)

Bäst i test. Zoe är inte den roligaste elbilen men däremot den mest kompletta. Les saken (krever medlemskap)

75
Autofil (2014)

Bør absolutt vurderes hvis man skal ha en rimeligere elbil. Les saken

60

Vis alle tester (+2)

VG (2014)

Tiltalende bil, litt sær på strømmen. Les saken

60
DN (2014)

Ikke skapt for det særnorske strømnettet. Les saken

58
Mitsubishi i-MiEV

71/100

Mitsubishi i-Miev var den første elbilen på markedet i Norge som kunne tilby DC-hurtiglading (CHAdeMO). Den er billig og støyer lite, men den har kort rekkevidde og har ikke den beste komforten. Netto batterikapasitet er på 14,4 kWh og en oppgitt rekkevidde på 160 km på sommerstid.

Totalscore: 71/100

Basert på 3 tester.

DinSide (2010)

Mye elbil for pengene. Les saken

80
Euro NCAP (2011)

Overall good performance in crash protection. Les saken

75
BilNorge.no (2011)

Har et mer primitivt hjuloppheng, er smal og har dårligere stabilitet. Les saken

57
Nissan Leaf 24 kWh

68/100

Nissan Leaf 24 kWh er en trygg og behagelig bil med rekkevidde på ca. 200 kilometer og gode egenskaper på veien. Den har god plass, men den mangler litt på kvalitetsinntrykket. Netto batterikapasitet er på 21,6 kWh. Hurtiglades med CHAdeMO-hurtiglader.

Totalscore: 68/100

Basert på 9 tester.

Euro NCAP (2012)

Overall good performance in crash protection. Well equipped with robust crash avoidance technology. Les saken

100
DinSide (2013)

Stort sett bare fordeler. Les saken

80
VG (2013)

Kollektiv-bilen. Les saken

80
BilNorge.no (2015)

Største fortrinn er at den er konstruert som en elbil fra grunnen av. Les saken

79

Vis alle tester (+4)

DN (2013)

Det klart beste alternativet for de som ikke har råd til Tesla. Les saken

62
Klikk.no (2013)

Elfavoritten har blitt enda bedre. Les saken

60
Allt Om Bilar (2014)

Perfekt för kortturar, men Leaf skulle behöva längre räckvidd. Les saken

60
Aftonbladet (2014)

Sävliga köregenskaper och billigt och omodernt utförande i inredningen håller inte i konkurrensen. Les saken (krever medlemskap)

25
BMW i3

68/100

BMW i3 22 kWh er en elbil med litt spesielt design med interiør i resirkulerte og bærekraftige materialer. Den er rask og kommer med mulighet for mange spennende ekstrafunksjoner. Har ikke de mest praktiske bakdørene, og det er en 4-seter med liten plass i baksetet. Kan hurtiglades på Combo-lader. Batterikapasiteten er på 22 kWh og rekkevidde på 190 km. Den finnes også i en nyere versjon, i3 94Ah, med doblet ytelse og lengre rekkevidde.

Totalscore: 68/100

Basert på 9 tester.

DinSide (2013)

Blant de mest spennende bilene vi har kjørt på lenge. Les saken

100
Euro NCAP (2013)

Overall good performance in crash protection. Les saken

75
BilNorge.no (2014)

Overlegne ytelse, akselerasjon og interiørkvalitet. Les saken

70
Teknikens Värld (2014)

Fortfarande den hetaste elbilnyheten. Les saken (krever medlemskap)

67
DN (2013)

Kort sagt markedets beste bybil. Les saken

66

Vis alle tester (+4)

Auto Motor og Sport (2015)

I det hele tatt gjør i3 mye på sin helt egen måte. Les saken (krever medlemskap)

64
Allt Om Bilar (2013)

En elbil som väcker habegär. Les saken

63
Klikk.no (2014)

Best for to. Les saken

60
Aftonbladet (2014)

BMW:s utstickare har något som de andra inte har: Attraktionskraft. Les saken (krever medlemskap)

50
Mercedes Benz B Electric Drive

68/100

Mercedes Benz B Electric Drive har ca. 200 kilometer rekkevidde, og en standard batterikapasitet på 28 kWh, men med tilleggsutstyr kan den komme opp i 32 kWh. Den har god bagasjeplass, er behagelig å kjøre og noen mener den gir valuta for pengene. Den kan ikke hurtiglades, og den har høyt forbruk, særlig når det er kaldt ute.

Totalscore: 68/100

Basert på 4 tester.

DinSide (2014)

Mye bra og hyggelig pris. Les saken

80
DN (2015)

Mercedes imponerer. Les saken

66
Auto Motor og Sport (2015)

Som før kan 5 personer reise komfortabelt, med over 501 iterl bagasjevolum og stor trekkraft. Les saken (krever medlemskap)

66
Autofil (2015)

Skuffer på det viktigste. Les saken

60
Citroën C-Zero

64/100

Citroën C-Zero har holdt koken siden 2011. Den passer best til bykjøring og har mange likheter med Peugeot iOn og Mitsubishi i-Miev. Én kilde mener den er god å kjøre, mens en annen mener egenskapene på veien ikke er noe å skryte av. Den får trekk for kort rekkevidde, lav komfort og stusselig interiørdesign. Netto batterikapasitet er på 14,4 kWh, som skal gi ca. 160 km rekkevidde. Kan hurtiglades med CHAdeMO-lader.

Totalscore: 64/100

Basert på 2 tester.

DinSide (2010)

Det er den beste vi har kjørt per i dag. Les saken

80
VG (2011)

Litt simpel. Les saken

48
Volkswagen e-Up

62/100

Volkswagen e-Up er lillebroren til e-Golf med en rekkevidde på opptil 160 kilometer og netto batterikapasitet på 16,8 kWh. Den scorer bra på kvalitet og støyer lite, men får trekk for kort rekkevidde og fordi den lader tregt. Denne elbilen passer bra til bykjøring. Kan hurtiglades på Combo-ladere.

Totalscore: 62/100

Basert på 7 tester.

VG (2013)

Oppsiktsvekkende og brukervennlig. Les saken

80
BilNorge.no (2014)

Bare på pris at e-Up er den klare vinneren. Les saken

62
Klikk.no (2013)

Lett å kjøre - treg å lade. Les saken

60
DN (2013)

Svært lettkjørt. Les saken

60

Vis alle tester (+2)

Allt Om Bilar (2014)

E-Up kostar fortfarande för mycket för att kunna vara en eldriven ”folkvagn”. Les saken

55
Aftonbladet (2014)

Oförvanskad körglädje och bra prestanda lockar till ett köp. Les saken (krever medlemskap)

50
Nissan e-NV200 Evalia

44/100

Nissan e-NV200 Evalia svakeste punkt er resultatene fra Euro NCAP med kun 3 stjerner. Den gir ingen kvalitetsfølelse og har litt for kort rekkevidde. Til gjengjeld har den svært god plass, med inntil 7 seter hvis den ikke skal brukes som varebil. Den har batterikapasitet på 24 kWh og oppgitt rekkevidde på 170 km. CHAdeMO-hurtiglading.

Totalscore: 44/100

Basert på 3 tester.

Euro NCAP (2014)

Average to good occupant protection but lacking crash avoidance technology. Les saken

50
Allt Om Bilar (2015)

Säkerheten är ett stort handikapp. Les saken

43
DinSide (2015)

Kanskje ikke den første elbilen du har lyst på, men det er den første du trenger. Les saken

40
#elbil #bil #bmw #nissan #mercedes #mercedes-benz #volkswagen #vw #kia #tesla-motors #tesla #renault #mitsubishi #peugeot #citroen #hyundai

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester

Alle kategorier
Teknologi
Hus og Hage
Motor
Sport og Fritid
Mat og Drikke
Barn
Følg oss på Facebook

Vi publiserer alle nye tester via vår Facebookside. Følg oss for å holde deg oppdatert på nye tester.