Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Produktet er 11 av 20 i samletesten Finn elbilen som passer deg

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Renault Zoe 210 (22 kWh) er trygg og lett å kjøre. Forbrukerrådet mener også Renault gir deg svært god garanti. Den innebyggede laderen i Zoe krever TN-strømnett, og i Norge er det mest vanlig med IT-nett. Dette skapte opprinnelig problemer ved lading, men problemet skal være løst sommeren 2016 med en nyutviklet ladekabel, som gjør at den kan lades på vanlig IT-nett. Farten med denne laderen er imidlertid treg. Man har også mulighet til å koble opp en hjemmelader, som lader opp bilen på få timer. Skal du hurtiglade utenom dette, fungerer bare AC-hurtiglader med 43 kWh, som finnes få steder i landet. Bilen mangler ellers noe på kvalitetsinntrykket. De oppgraderte modellversjonene Zoe 240 og Renault Zoe Z.E. 40 kan heller ikke DC-hurtiglades, og de klarer maksimalt 22 kWh AC-lading.

Euro NCAP-testen viser at Zoe har god sikkerhet jevnt over, men brystbeskyttelsen for voksne ved kraftigere sidekrasj i tre/stolpe er svak. Beskyttelse mot nakkesleng er også for dårlig. Euro NCAP nevner i tillegg at beltestol til eldre barn ikke kunne installeres riktig i midtre baksete.

Motoreffekt: 65 kW/88 hk
Dreiemoment: 220 Nm
Batterikapasitet (brutto): 22 kWh
Batterikapasitet (netto): 19,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC): 210 km
Hurtiglading (DC): Ikke mulig
Hurtiglading (AC): Opptil 43 kW (TN-nett kreves, og dette finnes få steder i landet – tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % på sommerstid)
Normallading (AC): Opptil 11 kWh med hjemmelader (og transformator dersom du har IT-nett) som tilbehør – tar ca. 3 timer og 20 minutter med 11 kW/16A 3-fas
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 338 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,46 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 13,5 sek

Under kan du lese mer om hvordan Renault Zoe 210 (22 kWh) er blitt tatt imot av testkildene.

72/100

Testresultat

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Resultatet er basert på 7 tester

Euro NCAP (2013)

Adult occupant ratings: Dummy readings indicated good protection of all body regions for the passenger. Les saken

100
Vi Menn Top Gear (2014)

Fremste våpen er mulighet for rask lading hjemme. Les saken

80
Aftonbladet (2014)

Bäst i test. Zoe är inte den roligaste elbilen men däremot den mest kompletta. Les saken (krever medlemskap)

75
Autofil (2014)

Bør absolutt vurderes hvis man skal ha en rimeligere elbil. Les saken

60

Vis alle tester (+2)

VG (2014)

Tiltalende bil, litt sær på strømmen. Les saken

60
Dagens Næringsliv (2014)

Ikke skapt for det særnorske strømnettet. Les saken

58
#elbil #bil #renault

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

RESULTATER

Tesla Model X 90D

Tesla Model X 90D

Resultatet er basert på 2 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

93
Tesla Model S P85

Tesla Model S P85

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

86
Tesla Model S P85D

Tesla Model S P85D

Resultatet er basert på 5 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

85
Hyundai IONIQ Elbil

Hyundai IONIQ Elbil

Resultatet er basert på 4 tester.
82
Tesla Model S P90D

Tesla Model S P90D

Resultatet er basert på 1 test. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

82
Kia Soul Electric 27 kWh

Kia Soul Electric 27 kWh

Resultatet er basert på 6 tester.
76
Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014)

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 1 109,-

Pris fra 1 109,-

74
BMW i3 94Ah

BMW i3 94Ah

Resultatet er basert på 3 tester.
74
Tesla Model X P90D

Tesla Model X P90D

Resultatet er basert på 3 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

73
Renault Zoe 210 (22 kWh)

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Resultatet er basert på 7 tester.
72
Nissan Leaf 30 kWh

Nissan Leaf 30 kWh

Resultatet er basert på 2 tester.
70
BMW i3 22 kWh

BMW i3 22 kWh

Resultatet er basert på 9 tester.
68
Mercedes Benz B Electric Drive

Mercedes Benz B Electric Drive

Resultatet er basert på 7 tester. Pris fra 1 944,-

Pris fra 1 944,-

66
Citroën C-Zero

Citroën C-Zero

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 729,-

Pris fra 729,-

66
Peugeot iOn

Peugeot iOn

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 82,-

Pris fra 82,-

66
Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 279,-

Pris fra 279,-

65
Nissan Leaf 24 kWh

Nissan Leaf 24 kWh

Resultatet er basert på 8 tester.
64
Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up!

Resultatet er basert på 7 tester.
62
Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia

Resultatet er basert på 5 tester.
52
Ford Focus Electric (2013)

Ford Focus Electric (2013)

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 525,-

Pris fra 525,-

46

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester