Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014) er behagelig å kjøre og scorer bra på kvalitet. Den støyer lite, selv om man kan forvente noe lyd fra hjulene. Flere norske kilder mener den er forholdsvis billig til å være så godt utstyrt. Elbilen er avløst av e-Golf (2017).

Motoreffekt: 85 kW/115 hk
Dreiemoment: 270 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24,2 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 190 / 134 km
Hurtiglading (DC): Combo, 40 kW (tar ca. 45 minutter fra 0 til 80 % i sommerhalvåret)
Normallading (AC): 3,6 kW (tar ca. 11 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 341 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,27 kWh/mil
Topphastighet: 140 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 10,4 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigering, adaptiv cruisekontroll, autobrems

Under kan du lese mer om hvordan Volkswagen e-Golf (2014) er blitt tatt imot av testkildene.

74/100

Testresultat

Volkswagen e-Golf (2014)

Resultatet er basert på 8 tester

VG (2015)

Innertier. Les saken

100
BilNorge.no (2015)

Svært komfortabel og godt utstyrt. Les saken

83
DinSide (2014)

Utmerket å kjøre, kvikk i bytrafikken og lavt støynivå. Les saken

80
Vi Menn Top Gear (2014)

Den beste kompakte elbilen, helt til du skal lade hurtig. Les saken

80

Vis alle tester (+3)

Auto Motor og Sport (2015)

Ikke fullt så spurtsterk, men det tilgir man gjerne. Les saken (krever medlemskap)

67
Allt Om Bilar (2014)

Som en vanlig Golf. Les saken

63
Aftonbladet (2014)

Om det inte vore för det alldeles för höga priset skulle vi utropa e-Golf till bästa elbilen. Les saken (krever medlemskap)

50
#elbil #bil #volkswagen #vw

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester