Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014) er behagelig å kjøre og scorer bra på kvalitet. Den støyer lite, selv om man kan forvente noe lyd fra hjulene. Flere norske kilder mener den er forholdsvis billig til å være så godt utstyrt. Elbilen er avløst av e-Golf (2017).

Motoreffekt: 85 kW/115 hk
Dreiemoment: 270 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24,2 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 190 / 134 km
Hurtiglading (DC): Combo, 40 kW (tar ca. 45 minutter fra 0 til 80 % i sommerhalvåret)
Normallading (AC): 3,6 kW (tar ca. 11 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 341 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,27 kWh/mil
Topphastighet: 140 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 10,4 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigering, adaptiv cruisekontroll, autobrems

Under kan du lese mer om hvordan Volkswagen e-Golf (2014) er blitt tatt imot av testkildene.

74/100

Testresultat

Volkswagen e-Golf (2014)

Resultatet er basert på 8 tester

VG (2015)

Innertier. Les saken

100
BilNorge.no (2015)

Svært komfortabel og godt utstyrt. Les saken

83
DinSide (2014)

Utmerket å kjøre, kvikk i bytrafikken og lavt støynivå. Les saken

80
Vi Menn Top Gear (2014)

Den beste kompakte elbilen, helt til du skal lade hurtig. Les saken

80

Vis alle tester (+3)

Auto Motor og Sport (2015)

Ikke fullt så spurtsterk, men det tilgir man gjerne. Les saken (krever medlemskap)

67
Allt Om Bilar (2014)

Som en vanlig Golf. Les saken

63
Aftonbladet (2014)

Om det inte vore för det alldeles för höga priset skulle vi utropa e-Golf till bästa elbilen. Les saken (krever medlemskap)

50
Beste priser
Mekster 1 109,- Til Prisjakt

Levert av:

#elbil #bil #volkswagen #vw

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

RESULTATER

Tesla Model X 90D

Tesla Model X 90D

Resultatet er basert på 2 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

93
Tesla Model S P85

Tesla Model S P85

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

86
Tesla Model S P85D

Tesla Model S P85D

Resultatet er basert på 5 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

85
Hyundai IONIQ Elbil

Hyundai IONIQ Elbil

Resultatet er basert på 4 tester.
82
Tesla Model S P90D

Tesla Model S P90D

Resultatet er basert på 1 test. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

82
Kia Soul Electric 27 kWh

Kia Soul Electric 27 kWh

Resultatet er basert på 6 tester.
76
Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014)

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 1 109,-

Pris fra 1 109,-

74
BMW i3 94Ah

BMW i3 94Ah

Resultatet er basert på 3 tester.
74
Tesla Model X P90D

Tesla Model X P90D

Resultatet er basert på 3 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

73
Renault Zoe 210 (22 kWh)

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Resultatet er basert på 7 tester.
72
Nissan Leaf 30 kWh

Nissan Leaf 30 kWh

Resultatet er basert på 2 tester.
70
BMW i3 22 kWh

BMW i3 22 kWh

Resultatet er basert på 9 tester.
68
Mercedes Benz B Electric Drive

Mercedes Benz B Electric Drive

Resultatet er basert på 7 tester. Pris fra 1 909,-

Pris fra 1 909,-

66
Citroën C-Zero

Citroën C-Zero

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 729,-

Pris fra 729,-

66
Peugeot iOn

Peugeot iOn

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 77,-

Pris fra 77,-

66
Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 269,-

Pris fra 269,-

65
Nissan Leaf 24 kWh

Nissan Leaf 24 kWh

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 1 016,-

Pris fra 1 016,-

64
Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up!

Resultatet er basert på 7 tester.
62
Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia

Resultatet er basert på 5 tester.
52
Ford Focus Electric (2013)

Ford Focus Electric (2013)

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 526,-

Pris fra 526,-

46

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester