Volkswagen e-Golf (2014)
Volkswagen e-Golf (2014) er behagelig å kjøre og scorer bra på kvalitet. Den støyer lite, selv om man kan forvente noe lyd fra hjulene. Flere norske kilder mener den er forholdsvis billig til å være så godt utstyrt. Elbilen er avløst av e-Golf (2017).
Motoreffekt: 85 kW/115 hk
Dreiemoment: 270 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24,2 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 190 / 134 km
Hurtiglading (DC): Combo, 40 kW (tar ca. 45 minutter fra 0 til 80 % i sommerhalvåret)
Normallading (AC): 3,6 kW (tar ca. 11 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 341 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,27 kWh/mil
Topphastighet: 140 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 10,4 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigering, adaptiv cruisekontroll, autobrems
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!