Volkswagen e-Golf (2017)
Volkswagen e-Golf (2017) er en oppgradering av e-Golf (2014). Hovedforskjellen er at den har fått mye lengre rekkevidde og raskere opplading. Elbilen er rask, har god plass og er god å kjøre, og den får skryt for at den på mange måter føles som en vanlig Golf. Den trekkes noe for høy pris, med tanke på at du får lengre rekkevidde fra noen av konkurrentene. Forbrukerrådet mener Volkswagen gir deg den aller beste garantien.
Motoreffekt: 100 kW/136 hk
Dreiemoment: 290 Nm
Batterikapasitet (brutto): 35,8 kWh
Batterikapasitet (netto): 31,5 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 300 / 201 km
Hurtiglading (DC): Combo, 40 kW (tar ca. 45 minutter fra 0 til 80 % i sommerhalvåret)
Normallading (AC): 7,2 kW (tar ca. 5,5 time med 32A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 341 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,27 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 9,6 sek
Annet: Regenerering i 4 trinn (D1, D2, D3, B), navigasjonssystem, ACC Adaptiv cruise control med "stop & go" inntil 160km/t inkl. fartsbegrenser, kollisjonsvarsel med automatisk nødbrems, parkeringsassistent (ekstrautstyr), ryggekamera (ekstrautstyr)
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!