Tesla Model S P100D
Tesla Model S P100D har – akkurat som de andre Tesla-modellene – lang rekkevidde og svært gode prestasjoner, men prisen du må betale er høy. Den har flotte kjøreegenskaper, kjøreglede og god plass, men sittekomforten er ikke perfekt. Model S P100D har firehjulsdrift, som er angitt ved den siste bokstaven i navnet – D for Dual Motors.
Denne versjonen er ikke testet av Euro NCAP, men en tidligere versjon av Model S ble testet i 2014. Vi vet at Euro NCAP er blitt strengere siden den gang, samt at Model S har gjennomgått flere oppdateringer, bl.a. fått automatisk nødbrems.
Firehjulsdrift: Ja
Motoreffekt: 449 kW/611 hk
Dreiemoment: 967 Nm
Batterikapasitet (brutto): 100 kWh
Batterikapasitet (netto): 90 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 613 / 507 km
Hurtiglading (DC): Supercharger, 135 kW (én fullading tar ca. 45 min)
Normallading (AC): 11 kW – gir ladefart på maksimalt 54 km/t med 400V/16A 3-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe. 16,5 kW mulig med tilleggsutstyr – som gir maksimalt 81 km/t ladefart med 400V/32A 3-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 895 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): Ikke oppgitt
Topphastighet: 250 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 2,7 sek med Ludicrous-mode
Annet: Autopilot, aktive sikkerhetsteknologier inkludert kollisjonsunngåelse og automatisk nødbremsing, HEPA-filter, HD ryggekamera, navigasjonssystem, stemmeaktiverte kontroller, oppvarmet ratt, OTA-oppdateringer av programvare
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!