BMW i3 22 kWh
BMW i3 22 kWh er en elbil med litt spesielt design med interiør i resirkulerte og bærekraftige materialer. Den er rask og kommer med mulighet for mange spennende ekstrafunksjoner. Har ikke de mest praktiske bakdørene, og det er liten plass i baksetet. i3 finnes også i en nyere versjon, i3 94Ah, med doblet ytelse og lengre rekkevidde.
Testresultatene fra Euro NCAP viser at i3 har generelt god sikkerhet, men at brystbeskyttelsen for voksne passasjerer er dårlig ved kraftigere sidekollisjoner mot tre/stolpe. Beskyttelse mot nakkesleng burde også vært bedre, og de savner tydeligere informasjon om airbagen ved passasjerforsetet er satt aktiv eller inaktiv. Den mangler i tillegg setebeltevarsling for baksetene.
Motoreffekt: 125 kW/170 hk
Dreiemoment: 250 Nm
Batterikapasitet (brutto): 22 kWh
Batterikapasitet (netto): 18,8 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 190 / 130 km
Hurtiglading (DC): Combo (CCS), 50 kW (fra 0 til 80 % tar ca. 20-30 minutter på sommertid)
Hurtiglading (AC): 7,4 kW hvis du kjøper tilleggsutstyr (tar ca. 3 timer med 16A 1-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Normallading (AC): 3,7 kW (tar ca. 6 timer med 16A)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 260 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,29 kWh/mil
Topphastighet: 150 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 7,3 sek
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!