Nissan Leaf 24 kWh
Nissan Leaf 24 kWh er jevnt over en behagelig bil med god plass, men det mangler en del på kvalitetsinntrykket. Flere mener den har greie egenskaper ved normalkjøring, men den understyrer når den presses. Mange trekker den også for designet, og rattet kunne med fordel vært mulig å lengdejustere. Finnes i en oppgradert versjon: Nissan Leaf 30 kWh.
Denne Leaf-versjonen er ikke testet av Euro NCAP, men den forrige versjonen fikk fem av fem stjerner etter 2012-standarden. Vi vet at vurderingene deres er blitt strengere siden den gang, samt at Leaf har gjennomgått en oppgradering.
Motoreffekt: 80 kW/109 hk
Dreiemoment: 254 Nm
Batterikapasitet (brutto): 24 kWh
Batterikapasitet (netto): 21,6 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 199 / 135 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 50 kW (tar ca. 30 min fra 0-80 %)
Normallading (AC): 6,6 kW (tar ca. 3 timer med 32A 1-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 370 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,5 kWh/mil
Topphastighet: 144 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 11,5 sek
Annet: Bakkestarthjelp, navigasjonssystem (standard på Acenta, Nordic og Tekna), Bose® lydsystem (standard på Nordic og Tekna), ryggekamera (standard på Acenta), Around View Monitor-ryggekamera (standard på Nordic og Tekna), oppvarmet ratt, elektronisk bremsekraftfordeling, økt regenerering med B-drive
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!