Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Produktet er 17 av 20 i samletesten Finn elbilen som passer deg

Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-Miev var den første elbilen på markedet i Norge som kunne tilby DC-hurtiglading (CHAdeMO). Den er billig og støyer lite, men den har kort rekkevidde og ikke den beste komforten. Den har helt lik struktur som Citroën C-Zero og Peugeot iOn, og de tre kalles derfor trillingbrødre. Fra 2013 har imidlertid i-Miev litt bedre batterikapasitet og ca. 1 mil lengre rekkevidde enn de to andre trillingene.

Euro NCAP testet i-Miev i 2011, og vi gjør oppmerksom på at dette testresultatet ikke er valid for oppgraderinger av elbilen etter 2011. Euro NCAP er også blir mye strengere i vurderingene siden den gang. I krasjtestene i 2011 var strukturbelastningen helt på grensen av hva bilen kunne tåle, og ved frontkrasj var beskyttelsen av fører og voksen passasjer kun bra nok for hode og legger. Ved sidekrasj i stolpe/tre var beskyttelsen av brystkassen svært lav, mens den var adekvat ved sidekrasj i annen bil (selv om bildøren på førersiden åpnet seg). Det manglet ellers god nok informasjon om airbagen på passasjersiden var aktiv eller inaktiv.

Motoreffekt: 49 kW/67 hk
Dreiemoment: 196 Nm
Batterikapasitet (netto): 16 kWh
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 160 / 100 km
Hurtiglading (DC): CHAdeMO, 45 kW (tar ca. 30 minutter fra 0 til 80 % på sommerstid)
Normallading (AC): 3 kW (tar ca. 6 timer med 16A, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 4
Bagasjerom: 166 liter
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,25 kWh/mil
Topphastighet: 130 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 15,9 sek

Under kan du lese mer om hvordan Mitsubishi i-MiEV er blitt tatt imot av testkildene.

65/100

Testresultat

Mitsubishi i-MiEV

Resultatet er basert på 4 tester

DinSide (2010)

Mye elbil for pengene. Les saken

80
Euro NCAP (2011)

Adult occupant ratings: Inspection after the frontal impact showed that several structures had reached the limit of their loadbearing capacity. Les saken

75
BilNorge.no (2011)

Har et mer primitivt hjuloppheng, er smal og har dårligere stabilitet. Les saken

57
VG (2011)

Litt simpel. Les saken

48
#elbil #bil #mitsubishi

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester