Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.

Tesla Model S P85

Tesla Model S P85 ble kåret til Årets Bil 2014 av Dagbladet, DinSide og Autofil. Den imponerer både med egenskapene på veien, plass i bilen, kraft og rekkevidde. Elbilen får noe trekk for kvalitetsinntrykket med tanke på den høye prisen. Denne versjonen har bakhjulstrekk. Kan hurtiglades på Tesla-ladere og med adapter kan den lades på CHAdeMO-hurtigladere. Fra 2016 må man på bruktbilmarkedet hvis man ønsker seg en Tesla Model S P85.

Euro NCAP testet Model S i 2014 og ga elbilen fem av fem stjerner. Passasjerairbagen blåste seg imidlertid opp for lite i frontkollisjonstesten, slik at testdukken traff dashbordet, som resulterte i "adekvat hodebeskyttelse" for voksne passasjerer. Tesla har informert om at denne feilen ble rettet i alle elbiler til kunder. Ved sidekrasj i stolpe/tre er beskyttelsen av brystkasse for dårlig. Airbagen foran burde også vært enklere å sette inaktiv, og noen barneseter kan være vanskelig å installere med isofix. S 85 fikk opprinnelig noe trekk av testkildene for mangel på en del aktivt sikkerhetsutstyr som blindsonevarsling, autobrems ved kollisjonsfare, filskiftvarsling og adaptiv cruisekontroll. Fra september 2014, før Euro NCAP-testen, ble det inkludert autopilotsystem (med bl.a. filskiftevarsler og fartsholderassistent) som standard på alle Model S. Autobrems savnes fortsatt.

Motoreffekt: 310 kW/416 hk
Dreiemoment: 600 Nm
Batterikapasitet (brutto): 85 kWh
Batterikapasitet (netto): Ikke oppgitt
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 502 / 426 km
Hurtiglading (DC): Supercharger, 135 kW (én fullading tar ca. 45 min)
Normallading (AC): 11 kW (gir ladefart på maksimalt 54 km/t med 400V/16A 3-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5
Bagasjerom: 740 liter bak + 150 liter foran
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): Ikke oppgitt
Topphastighet: 212 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 4,4 sek
Annet: Autopilot (fra september 2014)

Under kan du lese mer om hvordan Tesla Model S P85 er blitt tatt imot av testkildene.

86/100

Testresultat

Tesla Model S P85

Resultatet er basert på 8 tester

VG (2013)

Elbilen som snur opp ned på "alt". Les saken

100
Euro NCAP (2014)

Adult occupant ratings: Readings from the passenger dummy indicated good protection of all body areas except the head. Les saken

100
M3 (2014)

Extremt kul att köra och tillverkaren sätter en ny standard när det gäller användargränssnitt i bilen. Les saken

89
DinSide (2013)

På svært mange måter er det en imponerende bil. Les saken

80
Klikk.no (2013)

Setter standarden. Les saken

80

Vis alle tester (+3)

TV2 Broom (2013)

Årets mest spennende bil. Les saken

80
Vi Menn Top Gear (2014)

Joda, den duger på vinterføre. Les saken

80
Aftonbladet (2014)

Helhetsintrycket av bilen är imponerande. Les saken (krever medlemskap)

75
#elbil #bil #tesla-motors #tesla

Finn elbilen som passer deg

Elbilmarkedet i Norge er godt, og det kommer stadig nye modeller og produsenter på banen. Her får du oversikten over de beste elbilene på markedet. Les saken

RESULTATER

Tesla Model X 90D

Tesla Model X 90D

Resultatet er basert på 2 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

93
Tesla Model S P85

Tesla Model S P85

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

86
Tesla Model S P85D

Tesla Model S P85D

Resultatet er basert på 5 tester. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

85
Hyundai IONIQ Elbil

Hyundai IONIQ Elbil

Resultatet er basert på 4 tester.
82
Tesla Model S P90D

Tesla Model S P90D

Resultatet er basert på 1 test. Pris fra 15 790,-

Pris fra 15 790,-

82
Kia Soul Electric 27 kWh

Kia Soul Electric 27 kWh

Resultatet er basert på 6 tester.
76
Volkswagen e-Golf (2014)

Volkswagen e-Golf (2014)

Resultatet er basert på 8 tester. Pris fra 1 109,-

Pris fra 1 109,-

74
BMW i3 94Ah

BMW i3 94Ah

Resultatet er basert på 3 tester.
74
Tesla Model X P90D

Tesla Model X P90D

Resultatet er basert på 3 tester. Pris fra 8 890,-

Pris fra 8 890,-

73
Renault Zoe 210 (22 kWh)

Renault Zoe 210 (22 kWh)

Resultatet er basert på 7 tester.
72
Nissan Leaf 30 kWh

Nissan Leaf 30 kWh

Resultatet er basert på 2 tester.
70
BMW i3 22 kWh

BMW i3 22 kWh

Resultatet er basert på 9 tester.
68
Mercedes Benz B Electric Drive

Mercedes Benz B Electric Drive

Resultatet er basert på 7 tester. Pris fra 1 944,-

Pris fra 1 944,-

66
Citroën C-Zero

Citroën C-Zero

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 729,-

Pris fra 729,-

66
Peugeot iOn

Peugeot iOn

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 82,-

Pris fra 82,-

66
Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 279,-

Pris fra 279,-

65
Nissan Leaf 24 kWh

Nissan Leaf 24 kWh

Resultatet er basert på 8 tester.
64
Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up!

Resultatet er basert på 7 tester.
62
Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia

Resultatet er basert på 5 tester.
52
Ford Focus Electric (2013)

Ford Focus Electric (2013)

Resultatet er basert på 4 tester. Pris fra 525,-

Pris fra 525,-

46

Populære tester

Kommentarer

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Annonse
Annonse

Nyeste tester