Tesla Model X P90D
Tesla Model X P90D er Teslas SUV med firehjulstrekk og plass til opptil 7 seter, men likevel er den svært rask og lettkjørt. Den har godt med utstyr, har gode kjøreegenskaper og er komfortabel å kjøre. Den har generelt god plass, men kan oppleves som noe trang i de bakerst setene. Bagasjerommet er stort når de bakerste setene legges ned. De selvåpnende dørene er stilige, men kan være irriterende og by på noen problemer i små garasjer. De gjør også at du ikke kan bruke takboks på bilen, men den kan trekke tilhenger og har mulighet for autopilot. Den har oppgitt forbruk på 1,84 kWh/mil, men VG brukte 3 kWh/mil på langturen sin. P90D har noe kortere rekkevidde enn Model X 90D, da Performance-utgaven bruker mer strøm grunnet kraftigere motor. Ble avløst av Model X P100D etter kort tid i 2016.
Firehjulsdrift: Ja
Motoreffekt: 396 kW/539 hk
Dreiemoment: 967 Nm
Batterikapasitet (brutto): 90 kWh
Batterikapasitet (netto): Ikke oppgitt
Oppgitt rekkevidde (NEDC / EPA): 467 / 402 km
Hurtiglading (DC): Supercharger, 132 kW (én fullading tar ca. 45 min)
Normallading (AC): 11 kW (gir ladefart på maksimalt 54 km/t med 400V/16A 3-fas, Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe)
Sitteplasser: 5-7
Bagasjerom: 745 liter + 187 liter foran
Oppgitt forbruk (blandet kjøring, NEDC): 1,84 kWh/mil
Topphastighet: 250 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 4,0 sek (3,4 sek med Ludicrous-mode)
Annet: Autopilot, aktive sikkerhetsteknologier inkludert kollisjonsunngåelse og automatisk nødbremsing, HEPA-filter, HD ryggekamera, navigasjonssystem, stemmeaktiverte kontroller, oppvarmet ratt, OTA-oppdateringer av programvare
Kommentarer
Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!